Numele multor companii la nivel international incep sa fie asociate cu diferite expresii sau jocuri de cuvinte pentru a atrage cei mai buni candidati de pe piata muncii. Daca luam exemplul Danone, potentialii candidati stiu ca un job in cadrul companiei este echivalent cu a se bucura de o larga autonomie, potrivit publicatiei franceze Les Echos.

Alte companii insa, aleg sa mizeze pe dezvoltarea unei cariere la nivel international sau pe dezvoltarea competentelor prin formare continua in cadrul organizatiei. Astfel, imaginea angajatorului traditional este preluata de cea a unui angajator care pune accentul pe nevoile salariatului, oferindu-i acestuia sanse mai mari de a dezvolta o cariera in domeniu si de a obtine experienta profesionala nu numai pe plan intern cat si international.

Calitate si un mediu de lucru placut

In lupta pentru atragerea talentelor, companiile devin constiente de faptul ca un simplu anunt publicitar nu mai este suficient, efortul depus pentru a recruta un nou angajat fiind mult mai complex. Potrivit specialistilor in resurse umane, companiile trebuie sa se faca atractive si sa dea continut ofertelor pe care le lanseaza pe piata, astfel incat sa reuseasca sa isi motiveze zi de zi angajatii sa vina la munca.

Daca in urma cu cativa ani angajatorii detineau puterea in raport cu candidatii, astazi acestia s-au transformat in „comercianti” care trebuie sa adopte cele mai bune strategii pentru a se vinde.

Citeste si:

Astfel, strategiile multinationalelor au inceput sa se diferentieze, trecand de la un limbaj comun, la tehnici care au ca scop sa demonstreze exemplaritatea pe care o detin in domeniul de activitate, mizand tot mai mult pe partea emotionala pentru a atrage noi candidati.

„Hranirea” entuziasmului

Reputatia de angajator devine o parghie de ameliorare a imaginii lor globale, intr-o perioada in care granita dintre consumator, cetatean si colaborator nu a fost niciodata atat de vaga, arata cel mai recent studiu realizat de Ifop, pentru compania de consultanta si resurse umane, Publicis Consultants.

Dintr-o data, un nou model de "pachete de Resurse Umane" se elaboreaza in cadrul intreprinderilor. Motivatiilor financiare li se alatura elemente non-cantitative precum recunoasterea, autonomia sau incitarea la creativitate. Angajatorii sunt constienti ca trebuie sa alimenteze activ elanul si entuziasmul la locul de munca. In cazul in care nu isi respecta profesiunile, profesionistii calificati sau foarte calificati, nu vor mai ezita sa-si paraseasca locul de munca.

Companiile reusesc insa cu greutate sa isi pastreze imaginea de la un capat la altul, intrucat a garanta o coerenta intre imaginea oficial promovata si realitatea interna se complica. Circularea unui numar tot mai mare de informatii interne catre exterior, noile tehnologii (Internet, retelele profesioniste online, blogurile salariatilor si in special ale consumatorilor), au schimbat de fapt mult miza.