Pentru a veni in ajutorul angajatilor de a se detasa mental si emotional dar si a deveni constienti de mediul in care lucreaza, companiile ofera acestora ocazia de a urma seminarii sau de a lua parte la dezbateri de cultura generala.
Companiile incep sa puna tot mai mult accent pe cultura generala a angajatilor, organizand seminarii cu diferite teme sustinute de sociologi, istorici sau psihologi. Temele abordate variaza de la arta de a calatori, evolutia habitatului pana la subiecte legate de imbatranirea populatiei sau arta de gati.

Daca luam exemplul salariatilor din sectorul turismului, al imobiliarelor sau din distributie, cursurile de cultura generala oferite de companii au ca teme subiecte total diferite de domeniul de activitate al angajatilor. Potrivit specialistilor in resurse umane, desi aceste teme nu sunt legate de activitatea cotidiana, ele isi gasesc utilitatea in cadrul companiilor. Salariatii devin mult mai atenti la ceea ce se intampla in jurul lor, comunica mai usor atat cu colegii cat si cu clientii. Astfel, aceste cursuri de cultura generala au ca principal obiectiv, formarea unui angajat mult mai motivat, cu abilitati de comunicare ridicate atat pe plan intern cat si in afara companiei.

Observarea mediului de lucru, lectura unor carti sau a presei nu sunt sufieciente pentru a forma o cultura generala vasta a angajatilor, care sa le ofere sansa de a se integra mai bine in cadrul organizatiei sau chiar si in societate. Ignorand aceste atribute conducerea companiilor risca practic sa nu reuseasca sa valorifice adevaratul potential al angajatilor, potrivit specialistilor in resurse umane.

Pornind de la premisa ca numarul persoanelor care citesc a scazut considerabil in ultimii ani, reprezentantii firmelor de consultanta ofera companiilor sansa de a uni practic angajatii aceleiasi organizatii in cadrul seminariilor sustinute si de a-i determina sa se gandeasca impreuna asupra unor teme ce fac parte din cotidian si care ii preocupa pe toti.

Astfel, veniturile companiilor de consultanta din strainatate incep sa creasca considerabil, pe masura ce sustinerea unor astfel de cursuri aduc deseori onorarii chiar si de 350.000 de euro.

Daca pe piata internationala cursurile de cultura generala devin un trend in cadrul companiilor, pe piata din Romania acest tip de cursuri nu isi gasesc inca locul, organizatiile nefiind dispuse sa investeasca pentru momenti in astfel de cursuri, sustin specialistii chestionati de Wall Street.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri