Companiile incep sa puna tot mai mult accent pe cultura generala a angajatilor, organizand seminarii cu diferite teme sustinute de sociologi, istorici sau psihologi. Temele abordate variaza de la arta de a calatori, evolutia habitatului pana la subiecte legate de imbatranirea populatiei sau arta de gati.

Daca luam exemplul salariatilor din sectorul turismului, al imobiliarelor sau din distributie, cursurile de cultura generala oferite de companii au ca teme subiecte total diferite de domeniul de activitate al angajatilor. Potrivit specialistilor in resurse umane, desi aceste teme nu sunt legate de activitatea cotidiana, ele isi gasesc utilitatea in cadrul companiilor. Salariatii devin mult mai atenti la ceea ce se intampla in jurul lor, comunica mai usor atat cu colegii cat si cu clientii. Astfel, aceste cursuri de cultura generala au ca principal obiectiv, formarea unui angajat mult mai motivat, cu abilitati de comunicare ridicate atat pe plan intern cat si in afara companiei.

Observarea mediului de lucru, lectura unor carti sau a presei nu sunt sufieciente pentru a forma o cultura generala vasta a angajatilor, care sa le ofere sansa de a se integra mai bine in cadrul organizatiei sau chiar si in societate. Ignorand aceste atribute conducerea companiilor risca practic sa nu reuseasca sa valorifice adevaratul potential al angajatilor, potrivit specialistilor in resurse umane.

Citeste si:

Pornind de la premisa ca numarul persoanelor care citesc a scazut considerabil in ultimii ani, reprezentantii firmelor de consultanta ofera companiilor sansa de a uni practic angajatii aceleiasi organizatii in cadrul seminariilor sustinute si de a-i determina sa se gandeasca impreuna asupra unor teme ce fac parte din cotidian si care ii preocupa pe toti.

Astfel, veniturile companiilor de consultanta din strainatate incep sa creasca considerabil, pe masura ce sustinerea unor astfel de cursuri aduc deseori onorarii chiar si de 350.000 de euro.

Daca pe piata internationala cursurile de cultura generala devin un trend in cadrul companiilor, pe piata din Romania acest tip de cursuri nu isi gasesc inca locul, organizatiile nefiind dispuse sa investeasca pentru momenti in astfel de cursuri, sustin specialistii chestionati de Wall Street.