Lipsa transparentei si a increderii la locul de munca atrage dupa sine o proasta functionare a relatiei dintre subaltern si sef.

“Cea mai mare si mai des intalnita problema existenta in relatia angajat – angajator este lipsa de comunicare. In general, companiile nu comunica eficient cu angajatii, drept pentru care ia nastere o bariera intre cele doua parti, care nu duce la altceva decat la aparitia unor serii de conflicte”, afirma Tom Murray (foto), unul din investitorii DespreFirme.com.

Acest site s-a lansat printr-o campanie virala, care indemna cat mai multe persoane sa intre si sa descopere conceptul proiectului, care este, de altfel, primul de acest tip din Romania.

“Dupa lansare, vestea s-a raspandit destul de repede, iar numarul a crescut de la 0 la cateva mii in primele zile, pentru ca, in prezent, numarul utilizatorilor activi sa fie de 38.152”, a adaugat Murray.

Audienta site-ului este formata in proportie de 62,94% din tineri cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani, care au terminat o facultate si au in spate o experienta profesionala de cel putin cinci ani.

De asemenea, site-ul este utilizat si de tineri absolventi de liceu sau de studenti (persoane intre 18 si 24 de ani), care doresc sa fie mai bine informati despre angajatorii din Romania. Totodata, acestia nu sunt doar din Bucuresti, ci si din Iasi, Timisoara, Cluj sau Constanta, in general din marile orase ale tarii.

Asadar, targetul site-ului este foarte bine stabilit, tocmai pentru ca este un proiect de nisa, existent numai in mediul online, care nu este atat de folosit de cei cu varsta de peste 45 de ani (3,17%).

Din punct de vedere al sexului, mai mult de jumatate dintre utilizatorii inscrisi pe site (56,5%) sunt barbati, iar 43,5% sunt femei.

Conform mesajelor postate, in numar de 10.608, principalele domenii de activitate ale celor inscrisi pe site lucreaza in sectorul IT, in zona de finante si banci sau in comert.

Citeste si:

Incepand cu luna septembrie a acestui an, DespreFirme.com imbraca haine noi si se relanseaza, dupa o investitie de 40.000 de euro.

“La inceput, nu am investit niciun ban in aceasta afacere,
singurele cheltuieli efectuate fiind modice (cele de cumparare a domeniului). Pe parcurs, insa, am ajuns sa investim pana la 30.000 de euro”, a declarat Tom Murray.

Daca in cei doi ani de existenta pe piata site-ul nu a reusit sa devina foarte cunoscut sau un punct de referinta pentru companiile romanesti, DespreFirme.com isi propune ca, o data cu relansarea, sa devina un jucator real si un reper pentru angajatorii din Romania.

Relansarea site-ului a fost pregatita impreuna cu ARBOmedia, filiala celei mai mari regii independente de publicitate multimedia din Europa, ARBOmedia AG Germania, prezenta in sapte tari europene.

Importanta proiectului rezida in faptul ca DespreFirme.com
poate constitui un ajutor considerabil pentru departamentele de resurse umane si de relatii publice din companiile romanesti. Desi acest site nu face decat sa intermedieze relatiile dintre angajati si angajatori, aciditatile si criticile postate nu au facut decat sa atraga tot mai multi dusmani.

“In general, companiile si firmele mici care sunt acuzate la noi pe site au atras ura si au nascut atacuri impotriva DespreFirme.com. De cealalta parte, multinationalele si companiile mari constientizeaza beneficiile pe care le poate aduce un astfel de proiect si accepta cu mai multa usurinta existenta noastra pe piata, mai ales pentru ca le putem oferi posibilitatea de a-si face publicitate in mod direct”, afirma Murray.

Un punct in plus pentru viitorul DespreFirme.com este acela ca exista deja 3.123 de companii listate pe site. Dupa relansare, numarul acestora se asteapta sa creasca sustinut, mai ales pentru ca Murray are in plan inceperea unei campanii de promovare puternice, realizate de profesionisti si distribuita in medii diferite, care sa asigure o mai buna vizibilitate.

De asemenea, acesta se asteapta ca, pana la sfarsitul anului, numarul utilizatorilor sa creasca pana la 100.000 de persoane active.

“Dupa relansare va exista o mai buna functionalitate,
intrucat mesajele postate vor fi impartite pe categorii – pozitiv, negativ, neutru – in functie de continutul acestora. In prezent, predomina mesajele cu caracter negativ, care aduc critici, iar cele de ordin pozitiv se rezuma la a opina diverse impresii despre anumite companii, care, de cele mai multe ori, nu sunt relevante”, dupa cum declara Tom Murray.

Noul format va ajuta companiile din mai multe puncte de vedere, intrucat DespreFirme.com aduna statistici si date relevante cu privire la angajati, contribuie la realizarea unor cercetari si studii online, care sunt utile nu numai acestora, ci si pietei de munca din Romania.

“In urma informatiilor pe care le detinem, am observat faptul ca barbatii castiga mai mult decat femeile, desi lucreaza in acelasi domeniu, si au poate aceeasi pregatire”, declara investitorul.

Incepand cu luna septembrie, schimbarile vor fi sesizabile
din toate punctele de vedere, pentru ca site-ul va fi mult mai usor de accesat si utilizat.