Cele mai multe oferte de job-uri au fost in sectoarele mass-media, financiar-bancar, resurse umane, IT&C, retail, FMCG, distributii, auto si tehnic. Pentru ca toate companiile au vizat atragerea fortei de munca tinere, paleta ofertelor a cuprins job-uri care necesitau de la 0 la 3 ani de experienta. Tinerii puteau opta intre operatori introducere de date sau operatori call-center pana la un job full time de reprezentant vanzari sau un loc de munca intr-o institutie de presa.

Daca s-ar realiza o statistica a standurilor cu cel mai mare flux de vizitatori, cel mai probabil, pe locul I s-ar situa trustul Intact. Plasma montata in laterala standului, panourile cu figurile oamenilor de radio Buzdugan si Morar, vocea si imaginea prezentatoarei stirilor Alexandra Stoicescu care isi povestea pe replay sfaturile pentru tinerii angajati au atras deopotriva curiosii si doritorii de cariere in televiziune si radio.

Angajatorii si-au asteptat viitorii colegi intre panouri argintii care separa standurile cu mese pline cu anunturi si pliante colorate. “Ti-am gasit un loc de munca”, “Salariu corect si la timp”, “ Hai la noi in echipa!” sau “Nici nu stii ca esti plina de aptitudini” sunt numai cateva din sloganurile care promit job-ul perfect. Recruterii au o imagine clara cand vine vorba despre ce asteapta de la un angajat. ”Ne uitam la activitati extracuriculare. Nu trebuie sa stie totul de la inceput pentru ca noi ii putem include in programe de training. Trebuie doar sa fie dornici sa invete lucruri noi”, spune Alexandra Petrescu, recrutment assistent la Wipro Technologies. “Angajatul va fi “codita” altui angajat”, mai spune aceasta.

Contrastand cu salile de gala si scara spiralata de marmura a Cercului Militar, dar si cu camasile si costumele scrobite ale angajatorilor, vizitatorii cu esarfe multicolore si-au indesat flyerele si pliantele in gentile-postas. “Vreau un part-time pentru ca am timp in afara facultatii si pentru ca am nevoie de bani. [...] M-ar interesa ceva gen sa introduc data in calculator. Nu caut un job din care sa avansez, vreau doar sa castig niste bani in timpul liber si sa ma ocup si de facultate”, a spus Mirela Dorcan, studenta in anul doi la Facultatea de Istorie din Universitatea Bucuresti. O alta studenta la Universitatea Hyperion este insa decisa sa faca o cariera in televiziune si a venit special inarmata cu un CV si cu ceva experienta in presa. “ Asta am vrut mereu sa fac – televiziune. Si cred ca asta e o buna oportunitate de a incerca sa ma angajez”.

Specialistii in HR cred ca tinerii sunt impulsionati sa participe la astfel de targuri din doua motive – fie vor sa munceasca pe un post necalificat cateva ore in schimbul unui salariu modest, fie vor sa se specializeze si sa avanseze in cadrul unei companii. Acestea reprezinta deopotriva si cauzele pentru care recruterii din firmele cu medie de varsta mica inregistreaza fluctuatii de personal de peste 20%, preferand de multe ori sa lucreze cu firme de leasing de personal.

Citeste si:

Organizatorii Perform HR au oferit tinerilor consiliere pentru intocmirea unui “CV mai competitiv, mai dinamic si mai orientat catre experienta sau abilitatile cu adevarat relevante pentru cariera lor”, se arata in comunicatul de presa.

Daca sunt interesati despre cat de mult pot castiga de pe urma unui anumit job, vizitatorii pot introduce pe site-ul Jobfest data cu privire la domeniul, experienta de munca in acel sector si zona geografica in care isi desfasoara activitatea, iar programul va afisa salariul la care ar trebui sa se astepte viitorii angajati. Astfel, daca un student fata nici un fel de experienta de munca doreste sa lucreze in sectorul media- publicitate in Bucuresti, atunci salariul sau se va invarti in jurul sumei de 1.100 de lei. Pentru acelasi job, in Ardeal salariul mediu afisat este de 930 lei, iar in Moldova de 900 lei.

Jobfest se afla la a doua editie in acest an si la al patrulea an de prezenta in randul orgnizatorilor de targuri de job-uri.