1. Contacteaza-ti reteaua de cunostinte – suna clientii, distribuitorii sau chiar competitorii pentru a afla daca au posturi libere pentru cei ale caror incadrari au disparut din organigrama. “Inainte sa-mi las oamenii sa plece, am incercat sa contactez antreprenorii cu care aveam tangenta.”, a declarat pentru Business Week Dan Cohen, fost manager al unei firme de constructii si profesor la Cornell University, o celebra universitate americana. Una dintre masurile adoptate de Cohen a fost reducerea numarului de ore de lucru, asa incat angajatii puteau sa isi ia un al doilea loc de munca, part-time.

2. Initiati un forum de discutii pentru a afla informatii despre posturi in care sa va plasati fostii angajati. Unele companii folosesc retele sociale – LinkedIn si Facebook – pentru a facilita comunicarea rapida intre angajati. Deci, in conditiile unei concedieri, angajatii au posibilitatea de a apela la o retea vasta de persoane care activeaza intr-un domeniu similar si de a se informa despre potentiale job-uri.

3. Anuntati-va din timp angajatii in legatura cu decizia de restructurare. “ Va fi benefic si mai putin stresant pentru angajat daca restructurarea este anuntata cu o luna inainte si nu cu numai doua saptamani. In aceasta perioada de o luna, fiti mai flexibili in ceea ce priveste orarul subalternilor si dati-le timp pentru a se prezenta la interviuri de angajare.”, completeaza Cohen. In cazul in care vestea nu poate fi facuta publica mai devreme de doua saptamani, managerii ar trebui sa permita angajatilor sa foloseasca faxul, imprimanta si timpul care le-a mai ramas pentru a incepe cautarea unui post, sustine Peter Cappelli, directorul Centrului pentru resurse umane dinUniversity of Pennsylvania, S.U.A.

4. Directioneaza-ti recent concediatii spre agentii locale de recrutare
. Centrele specializate in dezvoltarea carierei din cadrul universitatilor, agentiile guvernamentale de ocupare a fortei de munca si targurile de job-uri pot fi adevarate rampe de relansare a carierelor, spune Sally Klingel, director al departamntului de resurse umane din cadrul Cornell University.

5. Acorda scrisori de recomandare fostilor subalterni. Unii angajatori pot considera ca disponibilizarea unei persoane are drept cauza performanta scazuta a acesteia. In asemenea conditii, o recomandare ar alunga orice dubiu asupra potentialului candidatului. In scrisoarea de recomandare managerul poate explica care au fost motivele pentru care a recurs la solutia restructurarii si care au fost atuu-rile angajatilor disponibilizati.

6. Pastrati legatura cu fostii angajati. Daca economia va intra pe un trend ascendent in 2010, asa cum estimeaza specialistii, companiile vor incepe sa reangajeze personal. In acest fel, un manager care se preocupa de un fost angajat va ii va putea cere acestuia sa isi reia locul de munca.