Primul magazin Mic.ro a fost deschis la sfarsitul lunii aprilie, anul trecut, reteaua controlata de Dinu Patriciu extinzandu-se in ritm de 10 magazine noi pe saptamana.

Magazinele au suprafete cuprinse intre 30 si 45 de metri patrati, in cazul celor fixe, respectiv 20 de metri patrati in cazul celor mobile (pe roti), se precizeaza intr-un comunicat de presa. In total, suprafata de vanzare este de 30.000 de metri patrati.

Numarul clientilor celor 600 de unitati fixe si mobile (in numar de 35) se ridica la 180.000 pe zi, oferta de produse cuprinzand aproximativ 2.000 de articole, alimentare si nealimentare, inclusiv ziare si reviste.

Grupul Mercadia Holland BV are o cifra de afaceri anuala estimata la peste 460 de milioane de euro. Grupul detine retelele Mic.Ro, Macro (fostele MiniMax), Bet Cafe Arena (case de pariuri), Bio Good (retea de magazine cu produse bio), restaurantele Heritage si Madame Pogany. Investitiile totale realizate de Mercadia pana in prezent se ridica la 60 milioane de euro.

"Continuam sa investim intr-o prezenta consistenta la nivelul fiecarei regiuni pentru a ne consolida pozitia de principal jucator in comertul de proximitate din Romania", a declarat Richard Mansel, CEO-ul Mic.ro.

Citeste si:

In cadrul retelei Mic.Ro lucreaza 4.000 de angajati, adica o mare parte din totalul de 5.400 de salariati ai Mercadia Holland BV.

"Potrivit studiilor de piata derulate recent de companie, magazinele de proximitate ocupa primul loc in clasamentul formatelor de comert din Romania, in privinta frecventei de cumparare", se arata in comunicat.

Ca vanzari, mai sustin oficialii companiei de retail, formatele de proximitate (magazinele de cartier) acopera mai bine de 50% din piata de retail FMCG (produse de larg consum). "Aceasta ilustreaza o tendinta existenta in majoritatea tarilor europene, unde magazinele de proximitate castiga tot mai mult teren in fata celorlalte formate de comert modern", potrivit reprezentantilor Mic.Ro.

Oficialii Mercadia estimeaza ca Mic.Ro va finaliza anul cu un total de 1.300 de magazine fixe si 1.000 mobile, pe roti. Intregul proces de expansiune a Mic.Ro si Macro il va costa pe omul de afaceri Dinu Patriciu intre 225 si 250 de milioane de euro.

Citeste si:

Cum vrea Patriciu sa domine retailul local

Cum vrea Patriciu sa domine retailul local

Cum vrea Patriciu sa domine retailul local