"Am putut observa o modificare a comportamentului consumatorului in ultimii ani, influentata in mod evident de evenimentele economice ale acestor perioade. Daca pana acum doi ani, vanzarea era compusa, in principal, din gramaje mari (300 de grame), astazi consumatorul se orienteaza, tot mai frecvent, catre gramaje mai mici, de 100-120 de grame", a spus Gaspar.

El a precizat ca romanii cumpera acum atat cat este necesar.

Cel mai pare producator de pateuri din Romania, cu afaceri de 46 de milioane de euro anul trecut, are la Sibiu doua linii de productie, una pentru conserve si alta pentru mezeluri.

Scandia a relocat in 2011 vechea fabrica, continuand sa detina astfel o unitate de productie in Romania. Investitia a fost de 40 de milioane de euro si a presupus o suprafata totala de productie de peste 17.000 de metri patrati.

Un proiect important pentru Scandia Food, in acest an, este extinderea in domenii conexe de activitate, respective lansarea unui lant de restaurante cu servire rapida.

"Pana la sfarsitul primului trimestru din 2012 intentionam sa deschidem un numar de sase sau sapte astfel de restaurante, initial in Bucuresti, valorea totala a investitiei fiind estimata la un milion de euro", a spus Gaspar.

Citeste si:

El spune ca principalele probleme cu care se confrunta piata de pateuri sunt cresterea "abrupta" a pretului materiilor prime si scaderea puterii de cumparare si consum a populatiei.

Cresterea TVA a avut, de asemenea, potrivit lui Gaspar, impact "enorm" asupra consumului, iar "gripajul economic" si volatilitatea duc la o lipsa de incredere a consumatorului.

Din 2010 Scandia a inceput sa se concentreze si pe exporturi, firma fiind prezenta pe pietele din Ungaria si Bulgaria.

"In Ungaria suntem prezenti in majoritatea lanturilor de magazine. Produsele noastre mai ajung la comunitatile de romani din Italia si Spania, dar este vorba de cantitati mici. Un eveniment important, care a marcat anul 2011, a fost intrarea pe piata de conserve din Moldova. Ne propunem ca in urmatorii ani exportul sa creasca cu mai mult de 10-15% pe an, cu mentiunea ca azi vindem peste 1000 de tone pe an la export", a mai spus presedintele companiei.

Scandia este detinuta de Elga Comert (peste 80%), filiala a companiei Elga Suisse Alimentari.

Principalii competitori ai Scandia pe piata romaneasca sunt Orkla Foods si Hamé.