"Intrucat aceasta actiune nu s-a finalizat, societatea este in prezent in imposibilitate de a reduce arieratele, si implicit, cheltuielile suplimentare cu accesoriile, fiind astfel prevazut un nivel majorat al arieratelor la 31 decembrie 2011. Majorarea pierderii pe anul 2011 provine din inregistrarea pe cheltuieli a penalitatilor aferente datoriilor la bugetul general consolidat al statului in valoare de 150 milioane lei", se precizeaza in nota de fundamentare a proiectului de HG elaborat de Ministerul Transporturilor pentru rectificarea bugetului companiei.

Ministerul mentioneaza ca bugetul initial al CFR Marfa pentru acest an a fost aprobat in conditiile in care compania urma sa beneficieze de majorarea de capital.

Bugetul rectificat prevede o crestere a veniturilor cu 10% fata de nivelul stabilit la inceputul anului, la 1,16 miliarde lei si o majorare a cheltuielilor cu 19,4%, la 1,35 miliarde lei.

Citeste si:

Platile restante vor urca cu 63,2%, de la 765,6 milioane lei la 1,25 miliarde lei, iar nivelul creantelor a ramas nemodificat la 360 milioane lei.

Totodata, fondul de salarii a crescut cu 3,5%, de la 255,56 milioane lei la 264,71 milioane lei, insa castigul mediu pe salariat a scazut cu 77 lei, la 2.385 lei.

CFR Marfa se afla printre companiile monitorizate prin acordul cu FMI. Compania va avea management privat, iar statul s-a angajat sa vanda 20% din actiuni.