Lucia Morariu se trezeste la 6.30 in fiecare dimineata si iti petrece primele clipe din zi cu fiica sa si cu catelul familiei.

“Atunci se trezeste fetita cea mica, Stefania. Pe la 6.45 ies in curte, ii dau mancare catelului nostru Wolf (un caine lup copil de 40 kg), apoi revin si mai supraveghez pregatirea si plecarea fetitei catre scoala. Fetita pleaca cu masina impreuna cu tatal ei, deoarece noi locuim putin departe de centrul orasului, pe un deal al Clujului. Uneori mai urmaresc stirile, apoi citesc corespondenta e-mail restanta si mai apelez telefoane restante de cu o zi inainte, pana pe la ora 9.00. Am organizat un birou si acasa, cu toate conexiunile necesare comunicarii. Dupa ora 9.30, de regula, plec la biroul de la firma. Uneori, daca am lucrat tarziu cu o zi inainte, adorm inapoi dupa ce Stefania si sotul meu Radu pleaca spre scoala pe la ora 7.45 si ma trezesc pe la ora 9.00 si apoi plec la biroul de la sediul central Eximtur”, spune Morariu.

Iarna ajunge in jurul orei 10 la biroul de la sediul central al firmei, si ramane pana la ora 18.00. Vara incepe programul la ora 9 si uneori ramane in sediu pana la ora 20.00.

“Petrec 8 ore la birou plus alte doua ore birou acasa, cu observatia ca, de regula, sambata lucrez acasa circa 3 ore si duminica alte 2 ore”, explica aceasta.

Sefa Eximtur mentioneaza ca biroul sau din Cluj este situat la 5 minute de casa.

“Iubesc Bucurestiul, dar daca as locui acolo eficienta muncii mele ar fi mult mai mica, din cauza distantelor si a stresului zilnic de deplasare, care mi-ar afecta profund timpul de munca si mai ales creativitatea. La sediul central al Eximtur din Cluj avem gradina cu flori si o mica livada si o mica piscina in curte, pe care din pacate nu am prea folosit-o in ultimul timp, din lipsa de timp, dar in jurul nostru e verde si liniste si chiar mai putem gandi din cand in cand aici, ceea ce ne face destul de fericiti la serviciu”, spune ea.

Isi incepe ziua la birou cu verificarea mapei de serviciu cu acte de aprobat si a e-mail-ului.

“Si mai apoi, trec la activitatea directa de analiza manageriala, realizare planuri de masuri si activitate directa pe proiecte noi”, a adaugat aceasta.

Ii place sa fie la curent cu ceea ce se intampla in lume si citeste in special presa online, urmareste canalele de stiri seara si uneori arunca un ochi si in presa locala.

“Citesc apropape exclusiv presa online. Am constatat ca informatiile online pe care le primesc sunt preluate ulterior de posturile TV de stiri pe care le urmaresc in mod constant acasa, seara. Imi place foarte mult sa urmaresc posturile de stiri Realitatea TV si Antena 3. Dar, urmaresc constant si B1 TV sau TVR, pentru comparatie obiectiva. Toate informatiile pe care le primesc pe aceste canale, ma ajuta sa imi fac propria imagine despre mediul economic in care activeaza compania pe care o conduc si ma ajuta, atat pe mine cat si pe colegii mei din managementul Eximtur, sa actionam conform «vremurilor». Cred ca presa online este principala sursa de informatie pt orice manager, iar televiziunea este aceea care te ajuta sa si intelegi ceea ce ti se comunica prin online. Poate ca si presa scrisa ar ajuta la o mai buna intelegere a comunicarilor dar, din pacate, la actuala viteza a informatiei, presa scrisa-tipar, este, cel putin pentru mine, depasita. Cu alte cuvinte, presa scrisa nu mai citesc aproape deloc. Incerc sa mai citesc carti, mai ales in week-end si in concediu”, povesteste Lucia Morariu.

Citeste si:

Directorul general al Eximtur isi stabileste intr-o saptamana normala de munca nu mai mult de trei intalniri personale, restul fiind preluate de managmentul companiei, si nu petrece mult timp in intalniri si videoconferinte cu colegii.

“Compania Eximtur este organizata pe baze procedurale tip ISO, de multi ani. Competentele sunt in mod clar si transparent delegate, pe nivele de management. In fapt, fiecare agent, sef de agentie, director de zona sau director de departament stie ce are de facut si stie cum ii este evaluata activitatea in companie, astfel incat la Eximtur nu este nevoie de sedinte in exces. In fapt, avem sedinte de analiza odata pe an si sedinte cu ocazia auditurilor locale pe agentii de 2 ori pe an”, spune Morariu.

Nici in calatorii de afaceri nu merge des.

“Cei care calatoresc mai mult in Eximtur trebuie sa fie agentii de vanzari. Ei sunt cei care trebuie sa vada locurile, tarile si produsele pe care le vand, spre a sti mai bine ce sa ofere clientilor. Eu una nu sunt de folos companiei in strainatate, ci aici, alaturi de colegi si in viata economica reala a companiei”, apreciaza Lucia Morariu.

Este adepta muncii in “asalt”, preferand sa muncesc o luna non–stop si apoi sa aiba o saptamana de relaxare totala.

“In acea saptamana, as merge cu familia si prietenii intr-o statiune cu facilitati spa, de exemplu Felix sau Sovata, as citi carti bune, as dormi mult, as inota intr-un bazin cu apa calda, as juca jocuri de societate si, mai ales, as povesti cu aceia cu care imi petrec acea saptamana.
Dar, in luna in care lucram, lucram non-stop, zi-lumina, spre a ne merita vacanta de o saptamana de dupa. Altfel, nu functionam”, explica aceasta.

Cand vine vorba de timp liber, sefa Eximtur prefera sa si-l petreaca cu familia si prietenii.

“O mare parte a timpului liber al meu si al sotului meu este in acord cu varsta si preocuparile fetitei noastre cele mici, care, la 11 ani, are multa nevoie de parinti. Scoala, teme, suport la mate, patinaj, inot, schi, muzica, petreceri de copii, si altele. Oriunde mergem in timpul ramas liber, mergem impreuna cu ea si cu prietenii. Suntem fericiti deoarece avem prieteni buni, de ani de zile, cu care ne vedem cu drag, in mod constant. Desigur, parte din timpul liber il petrecem si cu parintii si cu fratii. De Sarbatori(Craciun si Paste), suntem obligatoriu acasa cu parintii. De Craciun ramanem la Cluj, sa fim impreuna cu parintii sotului, de Paste mergem la Timisoara, spre a fi impreuna cu mama mea si familia surorii mele”, povesteste ea.

Lucia Morariu nu are cont pe Facebook sau alte retele de socializare, din lipsa de timp, insa spune ca poate, la pensie, va fi interesant sa faca asta.

“Din punct de vedere al companiei Eximtur abordam social media ca un serios instrument de marketing. Compania are cont de facebook si chiar ne ocupam cu seriozitate de el. Agentia noastra on line, www. fly.ro are de asemenea o prezenta activa pe mediul online. Eu una nu am cont de facebook sau alte asemenea deoarece nu as avea timp sa activez pe asemenea conturi. Cand ai de gestionat 100 de mailuri pe zi, de organizat bugete, de analizat rapoarte, de realizat planuri de masuri, la o companie cu cifra de afaceri de peste 30 milioane de euro si, daca, iti propui ca acasa, sa mai urmaresti caietele de scoala ale copilului, sa il mai ajuti la matematica sau sa mai vezi impreuna cu copilul un film «de copii», nu ai timp fizic sa mai stai sau sa postezi pe net diverse”, a incheiat aceasta.