In Romania ultimilor 22 de ani a functionat credinta ca oricine are carisma si este bine conectat, sau invers, poate vinde orice, oricui. Si, pana la un punct, s-a dovedit ca aceste doua conditii, odata indeplinite, pot genera succesul.

“Sunt multe lucruri si calitati pe care trebuie sa le ai in vanzari decat efectiv capabilitatea de a livra o informatie. Cand lucrezi in vanzari trebuie sa parcurgi etape importante, de la a invata produsul la a sti cum sa iti imparti eficient harta punctelor de vanzare la care trebui sa ajungi”, a declarat Madalina Pascu (foto), managing director la Salestrust.eu, compania care a introdus pe piata de training din Romania calificarea internationala pentru vanzari si business development ISMM - The Institute of Sales & Marketing Management.

Cu o vechime de 100 de ani, ISMM ofera calificarea profesionala pentru o cariera in acest domeniu, cu recunoastere pe cinci continente. Din August 2012, ISMM a fost selectat la Bruxelles standardul European de referinta pentru dezvoltarea unei cariere in vanzari.

Cui se adreseaza programul

Programul de pregatire in vanzari se adreseaza tinerilor care isi doresc o cariera in vanzari, dar si celor cu experienta in orice alt domeniu care tind catre o schimbare.

“Programul se adreseaza tuturor oamenilor care vor sa aiba o cariera in vanzari, din orice industrie. Pot sa fi fost medici inainte, de exemplu, si sa isi doreasca o schimbare. Singura cerinta este sa aiba studii superioare”, spune Madalina Pascu.

Cat costa programul ISMM

ISMM are sase niveluri de pregatire, care se construiesc pe sase etape de cariera. Mai exact, in functie de experienta pe care o ai in acest domeniu, poti sa incepi calificarea de la punctul 1, atunci cand termini facultatea, sau de la ultimele niveluri, atunci cand ai mai multi ani de experienta.

“Pe masura ce capeti experienta in vanzari si marketing poti sa intri la diferite niveluri de pregatire. Cand urmezi astfel de programe de pregatire ai atat recunoasterea companiei in care lucrezi, precum si o recunoastere internationala a profesionalismului tau in vanzari”, explica Pascu.

Intreaga pregatire dureaza de la 1 la 2 ani, in functie de alegerea cursantului, care trebuie sa treaca de un numar de examene la fiecare nivel.

In total, pregatirea se ridica la suma de 16.000 euro.

Primul curs a inceput deja si are 11 participanti din mai multe companii, printre care se numara Actavis, Servier Pharma, Lafarge, Rompetrol, Garanti Bank, ING Asigurari de Viata Romania, Mazars, Heineken.

Citeste si:

Avantajele angajatorilor si ale angajatilor

Companiile ale caror angajati urmeaza acest curs si care sustin financiar participanitii reusesc prin aceste investitii sa isi motiveze oamenii si sa ii mentina in companie pentru mai mult timp.

Cel mai important avantaj insa in randul companiei este cresterea veniturilor cu ajutorul oamenilor specializati in vanzari.

“Din datele noastre reiese ca multe companii au inregistrat cresteri ale veniturile dupa ce oamenii de vanzari au urmat acest curs. Mai mult, oportunitatea de a urma un astfel de curs duce la retinerea pentru mai mult timp in companie a angajatilor, ceea ce este extrem de important. De exemplu, un om care iti pleaca din companie in mai putin de doi ani, nu performeaza la nivel maxim decat sase luni”, a explicat Pascu.

De asemenea, angajatii care urmeaza cursurile de specializare in vanzari beneficiaza de valoare adaugata la nivel profesional si posibilitatea de a lucra “oriunde in lume, la orice companie”. Dupa finalizarea cursurilor ISMM, oamenii de vanzari au un avantaj in plus la angajare fata de ceilalti candidati.

In plus, absolventii intra in comunitatea ISMM in care se afla directori de vanzari si business development ai companiilor de top nationale si multinationale, ceea ce le ofera din nou un plus de profesionalism.

Legiferarea este importanta

De curand, reprezentantii Salestrust.eu au purtat discutii cu reprezentantii Ministerului Muncii in vederea realizarii unui proiect de lege care sa stabileasca etica in vanzari si reponsabilitatile pe care le au vanzatorii si pe care vor trebui sa si le asume.

Salestrust.eu a intrat pe piata din Romania in februarie 2012 si este o organizatie cu prezenta europeana, avand capital privat si fiind fondata de specialisti in domeniul training-ului cu peste 10 ani de experienta in domeniu. Compania detine ca obiectiv de activitate dezvoltarea celui mai amplu portofoliu de cursuri pentru vanzari si business development din CEE si implicit dezvoltarea calificarii profesionale ISMM. In Romania compania detine un numar de 10 angajati permanenti si access la reteaua internationala de prezentatori ISMM de peste 1.500 de profesionisti pentru livrarea a peste 200 de programe specifice.´