Adriana Boscanici conduce firma Trainart, care ofera traininguri legate de soft skills si a dezvoltat programul "Training prin teatru pentru CEO", impreuna cu regizorul Dan Vasile.

"Noi am constatat ca nu este suficient sa iti insusesti anumite tehnici din diverse carti, pentru ca, in timp de criza si schimbare, elementul esential care ramane este omul. Asadar, dincolo de orice tehnici trebuie sa ajungi la sufletul omului. In acest program am plecat de la paralela intr-un actor si un lider intr-o organizatie si ne-am pus problema daca exista anumite similitudini. Exista, si, in primul rand, trebuie sa ne gandim ca atat actorul, cat si liderul, joaca un rol", a precizat Boscanici.

Programul se deruleaza in organizatii in doua module, doua zile pe luna, timp de doua luni.

Ce trebuie sa stie un lider

"Se pleaca de la exercitii de redescoperire a omului", a afirmat Adriana Boscanici.

Printr-un astfel de program atipic de training managerii isi dezvolta capacitati importante, printre care comunicarea cu subalternii sau sporirea atentiei distributive.

"Un lider trebuie sa stie sa isi «citeasca» subalterni, sa stie ce gandesc, pentru ca oamenii nu exprima intotdeauna clar dorintele. Astfel, in cadrul programului, managerii iau parte la exercitii de improvizatie, individuala sau in grupuri mari, exercitii care il fac pe lider sa fie tot timpul atent si sa isi dea seama ce se intampla in jurul sau sa intelega o discutie fara sa sa stie subiectul acesteia. Acestea sunt practici in urma carora un lider capata un alt fel de prezenta si o capacitate de relationare imbunatatita cu subalternii", a explicat Boscanici.

Cum se diferentiaza programul de unul clasic

"Este un program cu 80% proces si 20% instrumente si teorie, iar accentul este pus pe participanti. Din acest program un lider invata cum sa stie sa se comporte cu fiecare om pe care il conduce, cum sa relationeze cu fiecare persoana in fata si cum sa o motiveze. (...) Atunci cand devine mai spontan, omul este si mai creativ, se deblocheaza si aduce plus valoare in companie", a mentionat Boscanici.

Prin acest program "orice companie poate beneficia de pe urma unor idei noi, de imbunatatire a produselor, de eficientizare a relatiilor, generate de oamenii trainuiti. Acest program scoate oamenii din zona de confort si ii obliga sa vada si altfel solutiile la probleme, iar asta reprezinta un beneficiu pentru companii".

Domeniile de top care investesc in programe atipice de training

"Anul 2012 ne-a aratat ca, indiferent de cat de greu o duc, companiile au inteles ca este grav ca pe o perioada lunga, de 1-2 ani, sa nu investesti deloc in oameni. In acest context, in companii programul se adreseaza persoanelor cheie, care au capacitatea de a-i influenta pe cei care pe ii conduc", a precizat Boscanici.

Citeste si:

Programul de training prin teatru dedicat managerilor costa intre 1.500 euro si 1.800 euro pe zi, iar intr-o zi de training pot participa 10-12 persoane.

"Cursurile nu au loc la sediul clientului, pentru ca acolo au loc intreruperi, avem noi o sala special amenajata", a spus ea.

Companiile care investesc cel mai mult in astfel de programe au activitate in farma, IT, retail, banking si telecom.

"Anul acesta a mers mai bine decat anul trecut, iar noi am pus pe picioare doua programe si dorim sa continuam, pentru ca in piata se cauta programe care ii invata pe oameni sa fie inovativi, dar in directia strategica a organizatiei. Dintre clienti, in criza, i-am pierdut pe cei din domeniul auto, real estate si o parte din sectorul bancar", a subliniat Adriana Boscanici.

Trainart este o companie specializata in pregatirea si derularea de traininguri in domeniul soft skills.