Vrei sa afli mai multe despre comertul electronic? Ai sau vrei sa lansezi un magazin online? Participa la ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online. Afla mai multe despre cum poti participa la eveniment.

In tari precum India, Japonia sau China, McDonald’s deja livreaza la domiciliu pe scara larga. Practic, la inceputul anului trecut, peste 1.500 de restaurante McDonald’s din China, din aproape 9.000, ofereau posibilitatea de livrare la domiciliu.

Acest lucru inseamna cresterea vanzarilor pentru companie cu circa 10-15%, conform datelor publicate in presa din India pentru piata din statul asiatic.

Sursa video: WSJ.com

“Pe noi nu ne intereseaza cresterea veniturilor”, spune pentru wall-street.ro directorul general McDonald’s pe Romania, Daniel Boaje. “Impactul este la nivel de crestere a comoditatii clientilor nostri fideli din zona Victoriei”, spune Boaje.

“Vom continua o perioada mai lunga livrarile in zona de birouri din Victoriei. Deocamdata insa, ne vom limita la aceasta zona. Daca vom vedea ca proiectul da rezultate din punct de vedere al volumului vanzarilor, vom continua proiectul pe o perioada si mai lunga”, continua el. Managerul subliniaza ca nu doreste sa inlocuiasca experienta de cumparare din magazinele fizice cu comenzile la domiciliu, de aceea nu are inca in plan extinderea si la alte magazine – contrar strategiei McDonald’s din alte state din lume. El a evitat sa sublinieze o eventuala crestere a veniturilor si a numarului de comenzi din zona.

De notat ca suma minima pentru a livra este de 17 lei – strategie similara cu a altor regiuni unde McDonald’s livreaza. In alte regiuni se percepe o taxa fixa la orice livrare (circa 1$ in China, de exemplu – n.r.).

Este evident ca, precum orice alta companie, si McDonald’s este in cautare de profit. Daca proiectul se va dovedi un succes, ulterior ar putea fi extins si la nivelul altor restaurante din zone aglomerate, “fortand mana” altor jucatori de pe piata fast food-urilor sa intre pe nisa livrarilor la domiciliu.

KFC livreaza de mai multi ani, in anumite state, la domiciliu, similar cu McDonald’s. Oficialii francizei in Romania nu au putut fi contactati pentru a detalia planurile retelei in acest sens.

Desi politica livrarilor este des intalnita in cazul lanturilor de fast food din Asia, nu asa stau lucrurile in SUA, principalul generator de venituri pentru branduri precum McDonald’s sau KFC. In State, circa doua treimi din vanzarile McDonald’s vin din drive through (cu servire in masina – n.r.). Foarte putine restaurante din SUA livreaza la domiciliu –10 restaurante in Manhattan, de exemplu.

Citeste si:

Pana una-alta, voci din piata online aplauda initiativa, unii mai entuziast, altii cu oarecare retinere.

Radu Apostolescu, vicepresedinte si director de dezvoltare al liderului pe piata de retail online eMag, spune ca spera ca proiectul pilot sa reuseasca si sa se extinda cat mai rapid - implementandu-se totodata si livrarile online.

“Ne bucuram ca un brand important din domeniul fast-food cum este McDonald's sa faca acest pas spre comenzile online livrate la domiciliu. Este un semnal important al migrarii cererii spre cea mai simpla modalitate de a comanda in prezent, cea din fata calculatorului. Speram ca proiectul pilot sa reuseasca si sa se extinda cat mai rapid aria de acoperire pentru ca impactul in educarea consumatorilor este unul pozitiv pentru intreaga piata online", spune Apostolescu, pentru wall-street.ro.

Este de notat ca, in prezent, McDonald's NU permite comanda online a produselor, nefiind insa exclus sa intre pe acest segment.

Oficialii PayU, principalul procesator de plati online din Romania, considera ca intrarea McDonald's pe aceasta zona poate fi o miscare foarte buna pentru companie.

"Intrarea pe zona livrarilor online poate fi o miscare foarte buna pentru McDonald’s care ofera astfel un acces mai facil la produsele si serviciile oferite. Ar putea impulsiona vanzarile, atat prin atragerea unor clienti noi, cat si prin atragerea mai multor comenzi de la clienti fideli, in special din partea celor care lucreaza in centrele comerciale din zona. Acesta este principalul beneficiu pe care mediul online il aduce iar in acest moment constituie o oportunitate de care marile lanturi de fastfood nu profita la nivel maxim".

Oficialii companiei spun ca este posibil sa vedem si alte asemenea initiative grupate in jurul centrelor de business. "Este un model de business care nu credem ca va afecta traficul din magazine, ci va aduce vanzari suplimentare".

In ceea ce priveste comenzile online pentru mancare, ponderea este mica dar "credem ca este un domeniu care va evolua spectaculos in urmatorii ani, chiar si daca observam numai ce se intampla pe pietele mai dezvoltate din Europa. In Marea Britanie, spre exemplu, comenzile online de alimente sunt la nivelul miliardelor de lire sterline".

McDonald’s detine in prezent 65 de restaurante in 21 de orase din Romania – 28 de restaurante in Bucuresti si 37 in restul tarii, primind zilnic peste 140.000 clienti. Compania are peste 3.500 de angajati in Romania.

La nivel global, McDonald's este prezent in 119 tari si teritorii, servind 68 de milioane de clienti zilnic. Compania are peste 1,7 milioane de angajati, in peste 34.000 de restaurante.

Cum ti se pare initiativa McDonald's de a realiza livrari la domiciliu? Consideri ca aceasta initiativa va fi extinsa? Wall-Street te incurajeaza sa comentezi.

NOTA BENE: McDonald's NU permite in prezent plasarea de comenzi online pentru livrarea la domiciliu.