“In trimestrul IV din 2012 am afirmat ca in 2013 va fi mai bine. Nu mai am acest curaj si argumente sa sustin acest lucru. De ce? Lipseste entuziasmul. S-a instalat o stare de blazare in societatea romaneasca, iar liderii sunt asteptati sa scoata natiunea din aceasta stare”, spune Grigore Horoi intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Presedintele Agricola Bacau, grup cu afaceri de 133 mil. euro, sustine ca industria carnii se confrunta cu o crestere a costurilor fara precedent.

“Principala ingrijorare pentru acest an vine din lipsa unei relatii de normalitate intre capetele fluxului industrial: resurse la preturi exorbitante versus putere scazuta de cumparare a produselor alimentare. Industria se confrunta cu o perioada de crestere a costurilor cum nu s-a mai intamplat de multa vreme, o perioada de o amplitudine foarte mare, pe un interval foarte lung de timp. Iar impactul este unul extrem de dur asupra industriei”, explica Horoi.

Contextul social si economic a afectat si profitabilitatea companiei, spune Grigore Horoi, fara a oferi detalii despre valoarea profitului obtinut anul trecut.

”Contextul social al ultimilor ani a avut un impact negativ prin reducerile de salarii si locuri de munca. S-a redus constant puterea de cumparare, ceea ce a plafonat oarecum posibilitatea ca piata sa poata suporta cresteri de preturi. Am spus de nenumarate ori ca noi, in industria avicola, producem la costuri similare cu producatorii din vest, iar la raft preturile sunt mai mici cu 30% pana la 65%, in conditiile in care avem si TVA de 24% fata de 0-10% in majoritatea tarilor europene. Si vorbim de o industrie care are marja de profit de nici doua procente”, explica presedintele Agricola.

Pentru acest an compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri la nivel de grup cuprinsa intre 5 si 15%. In ceea ce priveste divizia de carne de pasare, Agricola si-a propus o crestere a cifrei de afaceri de 5-6%, iar in cazul salamurilor crude uscate un avans de 15%.

In primele trei luni ale anului Agricola a raportat un avans de aproximativ 5% in volum fata de aceeasi perioada din 2012.

Bugetul de investitii pentru Agricola International – divizia de carne de pasare – este de aproximativ un milion de euro si vizeaza in principal achizitionarea de instalatii de climatizare pentru ferme, un utilaj de granulare si echipamente de ambalare.

Citeste si:

Piata de carne de pasare din Romania este estimata la circa 700 mil. euro, pentru anul acesta industria putand creste cu 2-5% ‘’in cel mai bun caz’’, spune presedintele Agricola.

Scandalurile alimentare nu au speriat exporturile de carne de pui

Scandalurile care au creat haos in industria alimentara de la inceputul acestui an, printre care si cel al carnii de cal etichetate gresit drept carne de vita, nu au afectat exporturile de carne de pui, Agricola raportand o crestere de circa 5% fata de 2012, afirma Grigore Horoi.

Ce ramane in urma scandalurilor alimentare: guvernul vede castigurile

Ce ramane in urma scandalurilor alimentare: guvernul vede castigurile

‘’Exista un mare avantaj pentru categoria noastra – carnea de pasare romaneasca – care a dezvoltat branduri ce se bucura de increderea populatiei. Oamenii stiu ca respectivele branduri sunt ale unor producatori seriosi, responsabili. Nu acelasi lucru se poate spune despre carnea rosie. Nu exista branduri dezvoltate, nu exista o localizare mentala a provenientei carnii’’, explica Horoi.

Peste jumatate dintre romani si-au schimbat obiceiurile privind consumul de carne in urma scandalului carnii de cal, iar 14.26% declara ca au cumparat mai multa carne de pui ambalata provenita de la producatori cunoscuti, arata raportul “Criza carnii de cal fata in fata cu consumatorul roman”.

CIFRE CHEIE in scandalul carnii de cal

CIFRE CHEIE in scandalul carnii de cal

‘’Din pacate, daca unele dintre semnale sunt indreptatite si ar trebui rezolvate cu realism si profesionalism, o alta mare parte a alertelor mediatizate sunt doar spectaculoase si fara suport in realitate. Din punctul meu de vedere, cu adevarat periculos este sa consumam alimente obtinute in micile gospodarii, care arareori sunt supuse verificarilor de tip sanitar-veterinar’’, crede Grigore Horoi.

Printre cei mai importanti jucatori pe piata produselor din carne de pui se numara Transavia, Avicarvil si Avicola.