Calculat in lei, declinul s-a situat la 5,8%, se arata intr-un raport al grupului Praktiker, citat de Mediafax. Divizia internationala a Praktiker, care include operatiunile retailerului din sase tari din Europa Centrala si de Est - Romania, Grecia, Polonia, Ungaria, Bulgaria si Ucraina - a consemnat o scadere de 12,6%, la 112,4 milioane de euro.

Divizia internationala este separata de operatiunile din Germania, piata de origine a grupului, si nu include nici magazinele din Turcia si Luxembourg.

Praktiker controleaza in Romania cea mai mare retea de magazine din afara Germaniei, 27 la sfarsitul primului trimestru, dintr-un total de 99 al diviziei internationale, insa piata romaneasca este a treia dupa vanzari. In Germania, Praktiker detine 315 magazine.

Grupul are cele mai mari vanzari din afara Germaniei in Grecia, unde opereaza 14 magazine, urmata de Polonia, cu 24 de magazine. Romania se afla pe locul al treilea.

Citeste si:

Vanzarile din Grecia au scazut cu 13,7% la 32,5 milioane de euro in primul trimestru, iar cele din Polonia cu 20,8%, la 29,2 milioane de euro.

Conditiile meteo dificile din Europa de Est au afectat vanzarile Praktiker in martie si startul sezonului de primavara pentru afacerile grupului. Numarul clientilor diviziei internationale a scazut cu 8,2%, iar valoarea medie a unei achizitii a coborat cu 5,9%, la 20,5 euro.

La nivel de grup, vanzarile au coborat in primul trimestru cu 10,4%, la 570,1 milioane de euro, evolutia fiind influentata de procesul de reconfigurare a magazinelor Praktiker din Germania sub brandul Max Bahr, precum si de iarna lunga, care a afectat startul vanzarilor de primavara.

Anul trecut, vanzarile Praktiker in Romania au scazut cu 6,6%, la 142,3 milioane de euro.