“Sunt destul de emotionat saptamana aceasta, pentru ca depunem oferta pentru CFR Marfa, joi aflam castigatorul, si apoi depunem in Bulgaria. Daca ar fi trebuit sa ma rezum la necesarul activitatii mele, ar fi trebuit sa ma opresc de foarte mult timp. Ma duc in afara tarii ca sa le arat ca se poate si acolo. Stam de doua mii de ani de zile blocati aici, calcati de toti. Este momentul sa avem curajul sa iesim afara si sa facem precum altii care au venit in tara”, a spus Gruia Stoica, proprietarul companiei Grup Feroviar Roman (GFR), la dezbaterea Forbes "Dincolo de primul milion".

Potrivit lui Gruia Stoica, compania sa are in prezent imprumuturi de 62 de milioane de euro la venituri de peste 400 milioane de euro. “Imprumuturile sunt mici si am posibilitatea sa iau alte finantari. Am discutat cu mai multe banci, inclusiv cu institutii financiare din strainatate. Sumele pe care le pot lua de la banci sunt mari, desi situatia din Europa este urata. Spre deosebire de conditiile din Romania, in Croatia si Bulgaria nu exista un pret minim pentru privatizari. Nu sunt primele licitatii la care particip. Am mai fost implicat in privatizarea operatorului national de cai ferate din Ungaria si am intrat in finala din Muntenegru. Pot spune ca singura deosebire fata de privatizarea CFR Marfa este ca acolo am avut mai mult timp la dispozitie.”

De asemenea, EximBank a aprobat recent un sprijin financiar destinat Grup Feroviar Roman in vederea cumpararii de catre compania detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica a operatorului de transport feroviar de marfa BDZ din Bulgaria.

EximBank sprijina financiar GFR pentru preluarea BDZ din Bulgaria

EximBank sprijina financiar GFR pentru preluarea BDZ din Bulgaria

Privatizarea CFR Marfa continua in prezent doar cu Grup Feroviar Roman si asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz, in conditiile in care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu continea oferta preliminara si neangajanta. Privatizarea presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei. Licitatia pentru privatizarea companiei porneste de la 180 milioane de euro.

OmniTRAX, iesita din cursa pentru CFR Marfa, a contestat procesul de privatizare si cere reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizand ca are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfa. Legat de aceasta contestatie, pot sa spun ca ne-am asumat cu totii inca de la inceput programul pe care l-au stabilit consultantii Ministerului Transporturilor. Noi, ofertantii, nu suntem in masura sa stabilim daca aceasta contestatie este corecta sau nu. Noi ne-am facut auditul si procesul de due-diligence, lucram cu Ernst&Young”, a declarat Gruia Stoica.

Privatizarea CFR in aer: OmniTRAX cere suspendarea procesului

Privatizarea CFR in aer: OmniTRAX cere suspendarea procesului

Pentru a participa la ultima etapa, respectiv licitatia cu oferta in plic, documentele de participare trebuie depuse pana cel tarziu miercuri, ora 12:00, acest termen fiind unul de decadere. Joi, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, comisia de privatizare va deschide plicurile cu ofertele de cumparare si va stabili castigatorul.

Citeste si:

OmniTRAX, GFR si asocierea dintre Transferoviar Grup si Donau-Finanz au depus pe 23 mai din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care au participat la proces atat in prima faza, cat si dupa reluarea acestuia. Cei trei investitori au depus si anterior documentatia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa urmatoare.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului. Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.

Aproximativ 50 de sindicalisti de la Federatia Mecanicilor de Locomotiva picheteaza, marti, sediul Ministerului Transporturilor, cerand oprirea procedurii de privatizare a CFR Marfa. Sindicalistii au bannere pe care scrie "Ne vrem drepturile inapoi", "Vrem sa muncim, nu vrem sa cersim", "De cinci ani salarii inghetate", "Avem patru ani de cand ne-ati diminuat veniturile. Pana cand?", "Respectam si vrem respect" si "USL, noi te-am votat, tu ne-ai tradat".

Federatia Mecanicilor de Locomotiva a anuntat ca sindicalistii vor picheta Ministerul Transportului in 18, 19 si 20 iunie, intre orele 9.00 si 14.00, pentru a cere oprirea procedurii de privatizare a CFR Marfa, intrucat in timpul derularii acesteia au intervenit schimbari in structura societatii si reluarea ei in conditii normale.

Federatia Mecanicilor de Locomotiva cere oprirea privatizarii CFR

Federatia Mecanicilor de Locomotiva cere oprirea privatizarii CFR

Va urma un plan de restructurare la CFR Marfa daca Gruia Stoica va fi declarat castigator? Antreprenorul evita un raspuns concret, insa mentioneaza ca va face o analiza la nivelul grupului. " Vom face o evaluare sa vedem performanta. Noi avem 9.000 de angajati, in Bulgaria sunt 5.000 si in Croatia 5.000. Vom deveni cel mai mare angajator din regiune, cu aproximativ 30.000 de angajati, daca vom castiga toate licitatiile.”

Gruia Stoica: Antreprenorul anului 2013 trebuie sa fie atent la comunitatea sa