Avand la baza studii medicale finalizate in Italia, Roberto Magno (49 de ani) a vizitat pentru prima data Romania in anul 1997, alaturi de sotia sa, de origine romana.

“A fost mai mult o vizita facuta din curiozitate. Auzisem atat de multe lucruri legate de Romania, incat am vrut sa o cunosc. Am fost surprins de multe aspecte, insa un singur lucru mi-a atras atentia in mod deosebit. Am realizat ca era o piata in curs de dezvoltare, un bun moment de a investi intr-o afacere. Si asta pentru ca in Romania nu existau foarte multe produse de calitate din diverse domenii, care in Italia erau usor de obtinut”, isi aminteste omul de afaceri.

A inceput initial cu o firma de distributie alimentara, orientandu-se ulterior spre zona produselor dermato-cosmetice premium. In urma cu sapte ani, alaturi de partenerul sau, Gabriele la Ferrara, Magno a devenit unic distribuitor al produselor Restylane Q-Med by Galderma, Mertz Aesthetics, Eurosilicone si Nagor. Cei doi au deschis si o scoala de micropigmentare – Goldeneye - unde un curs de specializare are preturi cuprinse intre 300 si 1.000 de euro. Pana in prezent, scoala are 250 de absolventi.

Clinica, scoala de micropigmentare si firma distribuitoare de produse Restylane Q-Med by Galderma si Mertz Aesthetics functioneaza in prezent intr-o singura cladire, aflata in zona Dorobanti din Capitala. Investitia in clinica se ridica la circa 800.000 de euro, un singur aparat costand 250.000 de euro. In total, cei doi oameni de afaceri au investit in acest business 2 de milioane de euro, suma pe care estimeaza ca o vor recupera in urmatorii 5-6 ani.

Anul trecut cifra de afaceri a atins valoarea de 2,5 de milioane de euro, pentru 2014 proprietarii tintind un avans de 10%. “Dupa 6 luni de la infiintare, afacerea cu importul produselor de silicon a devenit profitabila, pentru ca exista o concurenta foarte mica. La un moment dat, firma detinea 60% din piata. Cand am marit sfera de produse, profitabilitatea a avut o evolutie sigura si constanta. Eram promotori intr-un domeniu nou”, afirma Roberto Magno (foto).

Citeste si:

Potrivit acestuia, valoarea medie a unui bon fiscal in cadrul clinicii se ridica la 1.000 de lei, printre cele mai dese interventii fiind tratamentele de reintinerire precum injectarile cu acid hialuronic Restylane, cu toxina botulinica, cu cristale hidroxiapatita (Radiesse) si procedurile estetice cu laserul fractional non-invaziv pentru epilarea definitiva, eliminarea vergeturilor si a capilarelor dilatate.

In opinia lui Magno, in ciuda unui sistem birocratic mai complex, in Romania este mai usor sa dezvolti o afacere decat in tara sa de origine. “In Italia lucrurile stau diferit: criza se resimte mai accentuat, impozitele sunt mai mari, iar statul pare ca nu mai incurajeaza investitiile. (…) In Romania ne-am confruntat la inceput cu birocratia, mult mai complexa decat in Italia. Cred ca multe dintre afacerile cu investii straine nu s-au concretizat tocmai din cauza acestui aspect”, considera omul de afaceri.

Un punct de interes l-ar putea constitui si piata turismului medical din Romania, care s-ar putea dubla pana in 2015, la jumatate de miliard de euro, in conditiile in care strainii pot plati pentru investigatii si de trei ori mai putini bani decat in alte state din Europa.

Atuul turismului medical din Romania: preturi de 3 ori mai mici. Piata s-ar putea dubla pana in 2015

Atuul turismului medical din Romania: preturi de 3 ori mai mici....

In ultimii ani si piata serviciilor medicale private din Romania s-a dezvoltat intr-un ritm accelerat, ajungand la 492 milioane de euro la nivelul anului 2011 si cu estimari de crestere in 2014, pana la 800 milioane de euro. Centrele din Romania atrag anual peste 60.000 de turisti, veniti mai ales pentru stomatologie, chirurgie estetica sau tratamente anti-aging.