Pe o piata a motouneltelor agricole care se ridica la 120 de milioane de euro si care are potentialul de a se dezvolta in urmatorii ani, reprezentantii Stihl cauta solutii pentru a mari numarul de distributie la nivelul intregii tari.

“Cautam cel putin 100 de antreprenori care sa dezvolte magazine de distributie Stihl in intreaga tara. Problema este insa ca multi parteneri vin si spera sa realizeze acest lucru fara capital. O investitie minima pentru intrarea in zona de distributie s-ar ridica la circa 10.000 de euro, dar ne gandim sa incepem parteneriate cu astfel de mici parteneri care sa se dezvolte in timp. Daca isi doreste cineva sa faca business-ul respectabil , o investie necesara s-ar ridica la 30.000 – 40.000 de euro”, a declarat (foto), directorul general Stihl Romania.

Desi piata motouneltelor agricole a crescut anul trecut cu cel mult cinci procente, reprezentantul Stihl a aratat ca daca numarul de distribuitori ar creste cu 50% situatia din piata s-ar schimba.

“Daca am avea cu 50% mai multa distributie am acoperi cererea de motoutilaje agricole la nivelul intregii tari. Noi ne-am propus acest lucru oferind posibilitatea tinerilor antreprenori de a-si deschide magazine de distributie, insa din pacate accesul la finantare pentru tineri este mai dificil”, a completat Mezei.

Potrivit acestuia, Capitala ramane una dintre zonele cu cel mai mare potential de dezvoltare pe acest segmnet, in prezent fiind circa 10 parteneri de profil.

Investitii de 1,5 mil. € in extinderea retelei de distributie si marketing

Pentru a impulsiona evolutia pe piata de motoutilaje agricole, Stihl Romania si-a bugetat incepand de anul viitor investitii de 1,5 milioane de euro, bani care vor merge in special in extinderea retelei de distributie si a spatiilor de distributie din magazine, dar si catre marketing si promovare.

Citeste si:

“Ne-am propus ca de anul viitor sa investim 1,5 milioane de euro in marketing si reteaua de distributie. O parte din buget va merge spre marketing , dar cu precarede investitia se va realiza in extinderea si modernizarea spatiilor de distributie. Vom introduce noi propuse pe piata, iar spatiul de depozitare si de prezentare va trebui imbunatatit. Vor fi investitii de sute de mii de euro in dotarea atelierelor de service, in mobilierul de lucru, dar si in echipamentul de depozitare”, a mai aratat Ioan Mezei.

Miza pe o crestere a business-ului de cel mult 10%

Cu afaceri care la nivelul anului trecut au crescut cu mai putin de 5%, la o valoare de 24-25 de milioane de euro, Stihl mizeaza la nivel local pe un avans al business-ului de pana la 10% in acest an.

“Ne asteptam ca vanzarile sa creasca cu cel mult 10%, un usor avans fiind dat si de inceperea comercializarii robotului iMow. Un important factor de crestere si stimulare al vanzarilor a fost si programul «Rabla» pentru motoutilajele agricole, care a generat anul trecut 20% din totalul vanzarilor. Practic anul trecut am reusit sa curatam piata de peste 10.000 de utilaje vechi, prin inlocuirea unui model vechi si uzat cu unul nou, Stihl”, a precizat Ioan Mezei.

Conform reprezentantilor Stihl, piata de motounelte agricole nu a traversat in 2013 cea mai buna perioada, vanzarile din prima parte a anului fiind afectate de vremea neprielnica pentru intreaga industrie.

“Piata a avut anul trecut un avans de pana la 5%, o evolutie mult scazuta fata de anii precedenti ca urmare a conditiilor atmosferice nefaste. Estimam ca valoarea totala a pietei de profil s-a ridicat anul trecut la circa 120 de milioane de euro”, mai spus Mezei.

Principalii concurenti ai Stihl in Romania sunt suedezii de la Husqvarna si producatorul local Ruris Craiova.