Liviu Stoleru (foto) a preluat managementul Cemacon in 2010 reusind ca in trei ani sa ajute compania sa isi mareasca reteaua de distribuitori de peste 15 ori, sa creasca cota de piata de aproape trei ori si sa dubleze rulajul in tot acest interval.

In 2013, Cemacon si-a atins tintele propuse, si anume o crestere de 38% a cifrei de afaceri fata de nivelul anului 2012, vanzari cantitative cu 35% mai mari, o profitabilitate operationala de 19% si diminuarea pierderilor totale cu 67% fata de 2012. “In urma cu patru ani acceptam provocarea de a restructura din temelii Cemacon. Am reusit sa transform o intreprindere intepenita si prafuita intr-o companie cu totul noua si flexibila. (…) Astazi ne aflam in fata unei noi provocari – sa crestem compania la nivel national. Este si ambitia mea, personala, nu doar provocarea echipei de management”, a declarat Liviu Stoleru, director general si Presedinte al Consiliului de Administratie al Cemacon.

Cemacon, de la uzina de caramida din 1969, la unul dintre cei mai mari producatori din piata

Cemacon are o istorie de peste 45 de ani. Infiintata in 1969 la Zalau, intreprinderea a fost privatizata integral in 1999. Fostul management a contractat in anul 2007 un credit de 26 de milioane de euro pentru a construi o noua fabrica in Recea, langa Zalau. Datoria companiei a ajuns sa depaseasca de cinci ori cifra de afaceri si sa puna Cemacon intr-o situatie clara de supraindatorare. Venirea lui Liviu Stoleru la conducerea companiei, un manager cu experienta in industria producatoare de caramida si in restructurari de business, a insemnat demararea unui amplu proces de turnaround management.

“Aveam nevoie in 2010 nu de o imbunatatire, ci de o strategie care sa zguduie din temelii compania. Acum Cemacon se afla intr-o alta etapa a vietii sale, una de consolidare si de crestere sustenabila. Asta nu inseamna ca elanul din urma cu patru ani s-a domolit, din contra.”, a completat Liviu Stoleru.

Obiectiv: dublarea valorii afacerii in urmatorii patru ani

Pentru urmatorii patru ani, planurile de extindere sunt inerente, obiectivul fundamental fiind dublarea valorii afacerii. Liviu Stoleru a inceput restructurarea cu echipa de management. A adus manageri tineri, capabili sa transforme compania. A urmat extinderea fortei de vanzari si optimizarea distributiei. Portofoliul de produse era depasit si foarte asemanator cu oferta generala din piata. A provocat schimbari radicale, iar in 2013 Cemacon a lansat un portofoliu complet nou de blocuri ceramice, Evoceramic. Cemacon a reusit anul trecut sa utilizeze fabrica la un nivel record, de 88% din capacitate, in timp ce media pietei se situeaza in jur de 60%.

Performanta operationala a permis renegocierea pachetului de credite contractate de companie si reorganizarea financiara a acesteia. In 2013, in actionariatul companiei a intrat fondul de investitii finlandez KJK Fund II, dovedind potentialul business-ului si dand incredere in stabilitatea acestuia si altor investitori. Rezultatele companiei au reusit sa convinga creditorul sa accepte restructurarea pachetului de credite si sa-l reduca la o forma sustenabila din activitatea principala a companiei. Una dintre solutii a fost o premiera in mediul de business din Romania. BCR a cesionat 12 milioane de euro din datorie catre un fond de investitii din Olanda, care are posibilitatea sa transforme suma in actiuni in cadrul Cemacon. Procesul de reorganizare financiara este estimat a se incheia anul acesta, ceea ce, coroborat cu rezultatele estimate, va face ca Cemacon sa obtina din nou profit net pozitiv la sfarsitul anului 2014.

Citeste si:

Prin toate aceste masuri, Liviu Stoleru a readus compania pe fagasul normal si a transformat-o intr-unul dintre cei mai puternici jucatori din piata. In primele trei luni ale anului 2014, compania a obtinut o cifra de afaceri de sapte milioane de lei, mai mare cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar veniturile operationale au fost mai mari cu 40%. Pana la sfarsitul anului, Cemacon si-a propus o crestere cu 31% a cifrei de afaceri fata de 2013 si un profit operational cu 28% mai mare.

Liviu Stoleru are o experienta de peste 17 ani in management, vanzari, marketing si distributie in FMCG, industria petroliera si cea a materialelor de constructii.

Conform unei analize wall-street.ro , Cemacon a ocupat anul trecut pozitia a 10-a intr-un top al celor mai mari producatori de solutii de zidarie din Romania. Principalii jucatori de pe piata de profil au fost austriecii de la Wienerberger, Soceram, dar si Macon.

Surpriza in topul jucatorilor din zidarie

Surpriza in topul jucatorilor din zidarie