Mediul în care trăim este într-o continuă schimbare, motiv pentru care nici domeniul de lucru nu rămâne imun la transformări. În ultimii ani, așteptările angajaților s-au modificat substanțial, reflectând aceste schimbări și adaptându-se noii realități sociale. Descoperă care sunt acum așteptările angajaților și cum te poți adapta.

Apare nevoia angajaților de a se întoarce la birou

Cu toate că munca de la distanță a devenit din ce în ce mai populară și acceptată atât de angajatori, cât și de angajați, mulți dintre aceștia din urmă simt nevoia de a reveni, chiar și parțial, la birou. De exemplu, conform unui studiu inițiat de Genesis Property – compania fondată de Liviu Tudor, 70% dintre angajații din Generația Z doresc să lucreze de la birou cel puțin 3 zile pe săptămână pentru a fi mai productivi.

Această nevoie poate fi atribuită faptului că mediul virtual nu poate replica în totalitate aspectul social al lucrului la birou. Interacțiunea umană directă, colaborarea față în față și schimbul de idei sunt factori care contribuie la creativitatea și productivitatea angajaților.

De asemenea, mulți angajați consideră că munca de la birou le permite să mențină un echilibru mai sănătos între viața personală și cea profesională. Muncind de la birou, angajații se pot concentra mai ușor asupra sarcinilor profesionale, delimitând de asemenea timpul dedicat muncii de timpul liber.

În calitate de angajator, este esențial să te adaptezi acestei noi tendințe, astfel încât să îndeplinești nevoile angajaților. Ce ai putea face este să fii deschis la dialog și să încurajezi angajații să-ți comunice preferințele cu privire la stilul lor de lucru. În același timp, poți să investești într-un mediu de lucru sigur, creativ și confortabil, care să motiveze angajații să lucreze de la birou.

Apare nevoia de spații de lucru creative

Potrivit aceluiași studiu menționat anterior, aproximativ 27% din angajații, indiferent de generație, spun că un mediu ideal de lucru la birou trebuie să fie ospitalier și să ofere multe facilități. 21% dintre aceștia vor spații de lucru creative, care să le ofere totodată și acces la cele mai noi tehnologii, în timp ce 14% dintre respondenți vor zone de lucru de tip rezidențial, cu o atmosferă informală, care să-i facă să se simtă ca acasă.

Pentru tine, ca angajator, adaptarea la această tendință implică investiții în amenajarea și echiparea corespunzătoare a spațiilor de lucru. De exemplu, le poți oferi angajaților tăi zone de lucru open space, echipate cu tehnologie modernă care să încurajeze productivitatea și colaborarea. De asemenea, nu uita să creezi o zonă dedicată relaxării care să le permită angajaților să se destindă în pauza de masă.

Pentru că astfel de construcții și amenajări ar putea fi mari consumatoare de timp pentru angajator, o opțiune ar fi să închiriezi un spațiu de birouri într-o zonă care oferă deja toate facilitățile dorite de angajați.

Implicarea angajatorului în protecția mediului este un atu important

Conform unui alt studiu realizat pentru a cunoaște mai bine preferințele și nevoile angajaților, 50% dintre angajați își doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, în timp ce 48% susțin că ar prioritiza un loc de muncă într-o companie activă în acțiuni pentru comunitate. Având în vedere aceste lucruri, este clar că businessurile care adoptă practici sustenabile nu numai că pot contribui la protejarea mediului înconjurător, ci își consolidează și reputația, atrag ușor noi angajați și își cresc nivelul de competitivitate pe piața muncii.

Dacă plănuiești și tu să te implici în protecția mediului, atunci ai putea începe cu implementarea unor politici interne de reducere a consumului de resurse și de utilizare eficientă a energiei. Încurajarea angajaților să adopte și ei practici ecologice și să contribuie la reducerea amprentei de carbon este, de asemenea, esențială.

Prioritizarea sănătății și a bunăstării personale

Este unanim acceptat că un angajat sănătos și fericit este mai productiv și mai loial față de companie. Motivul este unul simplu: atunci când angajații se simt prioritizați, își intensifică eforturile la locul de muncă și tind să petreacă mai mult timp în aceeași companie.

Prin urmare, angajatorii care au devenit conștienți de acest lucru le oferă angajaților multiple beneficii, de la programe de wellness și sesiuni de consiliere psihologică, la tichete cadou și zile libere suplimentare.

Totuși, înainte de a lua o decizie, discută cu angajații tăi și află care sunt nevoile lor principale. Poți chiar să le oferi beneficii personalizate, în limita unui anumit buget, în funcție de dorințele și nevoile lor.

Concluzionând, schimbările în așteptările angajaților la locul de muncă reprezintă o realitate la care fiecare angajator trebuie să se adapteze pentru a rămâne competitiv. Folosește-te de informațiile din acest articol și implementează și tu soluții care să te ajute să-ți menții talentele în companie.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri