Ideea de comunitate a existat dintotdeauna. Comunitatea este acel spațiu sigur în care oamenii pot împărtăși idei, se conectează și colaborează. Aceste principii pot fi aplicate și în cadrul unei companii, prin crearea unui spațiu și a unor oportunități de conectare și de comunicare între angajați.

Comunitatea încurajează schimbul de idei, informații și opinii și poate ușura drumul către inovație. Iată care sunt câteva dintre avantajele unei comunități a angajaților:

Comunitatea crește implicarea angajaților

Unele comunități sunt create online. Însă crearea unei comunități la birou, într-un spațiu de lucru ospitalier și creativ, este cu atât mai importantă cu cât majoritatea angajaților vor să lucreze de la birou. Potrivit unui studiu inițiat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, aproape 70% din angajații din Generația Z spun că au nevoie să lucreze cel puțin 3 zile pe săptămâna la birou.

Comunitatea angajaților ajută la crearea unor relații puternice între angajați. Atunci când există astfel de oportunități, sunt create echipe de angajați mult mai motivate. Stabilește întâlniri cu echipele de angajați, pentru a împărtăși idei sau sesiuni de feedback, și oferă oportunități de învățare împreună.

Comunitatea poate atrage noi talente în afacerea ta

Un studiu realizat de McKinsey&Company a evidențiat faptul că aproape jumătate din angajați își doresc să renunțe la locul de muncă, deoarece nu simt că aparțin acelui mediu de lucru. O comunitate ajută la creșterea gradului de retenție a angajaților, deoarece le oferă acestora sentimentul că pot participa cu adevărat la creșterea companiei.

Odată cu dezvoltarea nivelului de satisfacție a angajaților, cresc și oportunitățile de a atrage noi talente. Proprii angajați vor recomanda și vor încerca să aducă lângă ei alți oameni talentați. Iar existența unei comunități va atrage de la sine noi angajați cu potențial.

Comunitatea angajaților încurajează împărtășirea ideilor și a inovațiilor

În orice companie, angajații își doresc să se simtă auziți și apreciați. Atunci când aceste nevoi sunt îndeplinite, ei pot performa mai bine și sunt mult mai motivați. Sentimentul că aparțin unei comunități îi ajută pe angajați să se simtă apreciați.

În interiorul acestei comunități, angajații împărtășesc din experiența, ideile și opiniile proprii. Pot inova sau pot prezenta proiecte care au avut succes și se pot susține reciproc, atunci când apar provocări. Comunitatea aduce angajații împreună și le oferă un sentiment de unitate, spre deosebire de cultura organizațională, care este un sistem de norme și reguli care ghidează comportamentul și interacțiunile dintre angajați.

Comunitatea angajaților poate antrena și alte comunități

Atunci când ai o comunitate a angajaților bine pusă la punct, este mai ușor să poți crea și alte comunități. Vorbim, astfel, despre o comunitate de brand. Aceasta reprezintă un loc în care oamenii care sunt conectați emoțional cu brandul tău se pot conecta cu alte persoane și pot împărtăși idei și păreri despre produsele sau serviciile tale.

O comunitate de brand poate fi creată pe rețelele de socializare, pe forumuri sau chiar pe serviciile de streaming. De exemplu, sesiunile de Q&A pe Instagram Stories reprezintă o bună oportunitate de a-ți crește transparența brandului.

Nevoia că angajații să simtă că aparțin unei comunități a crescut în ultimii ani, iar pentru angajatori este important să găsească metode prin care să încurajeze colaborarea și suportul reciproc. Comunitatea înseamnă mai multă motivație și implicare din partea angajaților, precum și transparență din partea angajatorului.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri