În lumea afacerilor de astăzi, competiția este acerbă și ritmul vieții profesionale este alert, motiv pentru care un mediu de lucru constructiv și sănătos reprezintă unul dintre pilonii esențiali pentru succesul organizațiilor și fericirea angajaților.

Descoperă, în continuare, care sunt principalii factori de care să ții cont atunci când construiești mediul de lucru dorit în compania ta.

Echilibrul dintre viața profesională și viața privată

Într-un mediu al vitezei, în care munca poate deveni copleșitoare și stresantă, menținerea unei echități între timpul petrecut la birou și cel petrecut acasă este esențială pentru bunăstarea angajaților și succesul organizației. Potrivit unui sondaj inițiat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, pentru 68% dintre angajați contează foarte mult acțiunile angajatorului în găsirea unui echilibru între viața personală și cea profesională, în special la nivel de spațiu și flexibilitate.

Iată câteva acțiuni pe care le poți implementa și tu în compania pe care o conduci:

  • Oferă-le angajaților opțiunea de a lucra în mod hibrid, cu program flexibil: câteva zile să își desfășoare munca de la birou și câteva zile de acasă;
  • Oferă-le angajaților un mediu de lucru modern care, pe lângă spații de co-working și zone de relaxare, să fie înconjurat de zone de divertisment, fitness și alte facilități. În acest mod, timpul petrecut de angajați în trafic este redus, obținând un echilibru între viața personală și cea profesională.
  • Încurajează angajații să-și ia pauze pentru a-și încărca bateriile și pentru a-și menține concentrarea. Având spații de relaxare în proximitatea birourilor, îți va fi foarte ușor să faci acest lucru și să le oferi angajaților toate resursele necesare pentru relaxare.
  • Demonstrează angajaților că și tu acorzi importanță echilibrului dintre viața profesională și cea personală, prin propriul exemplu.

Compensație și beneficii echitabile

Compensația și beneficiile echitabile reprezintă un alt factor care nu trebuie să lipsească dintr-un mediu de lucru constructiv și sănătos. O politică de remunerare corectă și un pachet de beneficii bine conceput pot avea un impact semnificativ asupra satisfacției și angajamentului angajaților.

O compensație echitabilă reflectă recunoașterea valorii angajaților pentru contribuția lor la succesul organizației. Angajații care simt că sunt remunerați direct proporțional cu valoarea pe care o aduc companiei și cu munca depusă sunt mai motivați să-și aducă aportul și să rămână loiali companiei. De asemenea, beneficiile precum asigurarea medicală, abonamentul la sala de sport sau diverse programe de dezvoltare profesională oferă angajaților stabilitate și siguranță. Aceste beneficii contribuie la bunăstarea lor și în ceea ce privește viața personală.

Oportunități de creștere

Pentru ca angajații să fie motivați, implicați și să contribuie la succesul organizației, este esențial să le oferi perspective clare de dezvoltare profesională și personală. Iată de ce:

  • O perspectivă clară de creștere îi determină pe angajați să depună eforturi suplimentare pentru a atinge obiectivele.
  • Atunci când angajații văd un viitor în cadrul companiei și știu că pot să-și dezvolte cariera, sunt mai predispuși să rămână pe termen lung.
  • Promovarea oportunităților de creștere poate crea o cultură a învățării în organizație, în care angajații sunt încurajați să își dezvolte constant abilitățile și să exploreze noi domenii.

Puterea de decizie a angajaților

Ca să creezi un mediu constructiv și sănătos în compania ta, este important să ții cont și de nivelul de putere de decizie pe care îl oferi angajaților. Atunci când aceștia sunt implicați în procesul de a contribui activ la direcția companiei, ei se simt mai conectați la organizație și la misiunea acesteia. Această implicare poate duce la o mai mare dedicare față de muncă și la o mai mare responsabilitate. De asemenea, când angajații se simt ascultați și respectați, motivația lor crește. Acest lucru poate duce la o atmosferă pozitivă în companie și la o relație mai strânsă între ei și persoanele aflate la conducere.

Iată cum poți să încurajezi angajații să ia decizii:

  • Stabilește o comunicare deschisă și sinceră cu angajații, prin care să îi încurajezi să împărtășească idei și preocupări.
  • Încurajează angajații să lucreze independent și să ia decizii individuale în ceea ce privește munca pe care o desfășoară zi de zi.
  • Permite angajaților să decidă cum să îndeplinească sarcinile și oferă-le libertatea de a-și organiza singuri munca și de a alege soluțiile potrivite.

Înțelegerea și promovarea acestor 4 factori cheie - echilibrul dintre viața profesională și cea personală, oportunitățile de creștere, puterea de decizie a angajaților și compensația și beneficiile echitabile - sunt cruciale pentru orice organizație care aspiră la succes. Un astfel de mediu de lucru constructiv și sănătos nu numai că îmbunătățește viața angajaților, dar contribuie și la atingerea obiectivelor organizaționale, la retenția talentelor și la construirea unei culturi organizaționale de succes.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri