WALL-STREET.RO a incercat sa surprinda in imagini felul in care arata un magazin, care in urma cu doua saptamani vindea, in mod civilizat, solutii de bricolaj. Imaginile vorbesc de la sine, mai ales ca totul s-a petrecut cu o viteza uluitoare, din momentul in care OBI a anuntat reduceri de 50% la tot stocul de produse.
Strategia OBI de a lichida tot stocul de produse a inceput un urma cu doua saptamani, mai precis de pe 3 iulie, cand compania a derulat promotii de 30% la toate produsele din stoc.

OBI, lichidare de stoc la toate produsele inainte de exit

OBI, lichidare de stoc la toate produsele inainte de exit

Oferta a tinut o saptamana, timp in care toata magazinele din tara au inregistrat vanzari record. Un exemplu in acest sens a fost magazinul din Oradea, care, intr-o saptamana de “chilipiruri”, a raportat vanzari de un milion de euro, in conditiile in care media vanzarilor anuale per magazin, in cazul OBI, se ridica undeva la cinci milioane de euro.

Reducerile OBI au adus vanzari de 15 ori mai mari fata de o zi normala

Reducerile OBI au adus vanzari de 15 ori mai mari fata de o zi normala

“Isteria” creata de promotiile OBI a crescut mai ales cand retailerul a anuntat reduceri de 50% la tot stocul de produse. Mai precis, din 10 iulie, romanii s-au inghesuit la chilipiruri, iar dezastrul abia avea sa inceapa.

Au luat pana si mostrele din perete!

In cele doua saptamani de reduceri romanii au cumparat absolut orice, rafturile si raioanele spatiilor comerciale fiind in cea mai mare parte goale. In imaginile surprinse de wall-street.ro se pot observa cu greu zone ale magazinului in care sa mai existe produse. Cel putin nu intregi sau functionale.

Romanii au cumparat orice, insa in momentul de fata produsele inca disponibile sunt ori stricate, fie incomplete. Mai mult decat atat, in isteria creata de reduceri, oamenii au luat pana si mostrele de gresie si faianta de pe perete, magazinele fiind aproape devalizate.

Citeste si:

Potrivit informatiilor reprezentantilor unui magazin OBI din Capitala, retailerul va introduce incepand cu 17 iulie o reducere de 70% la cele doar cateva produse ramase in stoc, iar in momentul in care stocurile vor fi lichidate complet OBI va pune lacatul pe fiecare magazin, plan care ar urma sa se deruleze pana la finalul acestei luni, Jumbo urmand sa ia locul nemtilor de la 1 septembrie.

Ce mai poti cumpara cu 70% reducere

Desi OBI anunta reduceri de 70% la tot stocul de produse incepand cu 17 iulie, in momentul de fata sunt foarte putine produse care mai pot fi cumparate. In cazul OBI Pallady se mai gasesc cateva repere de racorduri la tevi, cabluri, lampi, veioze, parchet (in cantitati foarte mici), usi, clante, burlane, mare parte din produse fiind fara cod de bare.

OBI va pleca din Romania de la 1 septembrie, spatiul in cinci din cele sapte unitati pe care isi desfasura activitatea urmand sa fie ocupate de catre retailerul grec de jucarii Jumbo. Informatii legate de un exit al OBI din Romania au aparut la jumatatea lunii martie, cand surse din piata precizau ca nemtii se pregatesc sa se retraga in acest an din Romania, unde au inregistrat pierderi in fiecare dintre ultimii ani incepand cu 2008, cand au deschis primul magazin.

Desi afacerile OBI Romania s-au contractat cu 10%, ajungand la 37 de milioane de euro, retailerul german de bricolaj a revenit pe un profit puternic in 2013, in ciuda faptului ca grupul va parasi piata locala la inceputul toamnei. Conform informatiilor publicate la Ministerul de Finante, OBI Romania a incheiat anul trecut cu un profit net de peste 20 de milioane de euro. Cu sapte unitati la nivel local, OBI are in Romania un numar mediu de 550 de angajati.

Principalii jucatori pe piata locala de bricolaj sunt romanii de la Dedeman, Arabesque sau Ambient, dar si grupurile internationale precum Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach si Baumax, cat si retailerul Praktiker, cumparat in primavara acestui an de catre omul de afaceri de origine turca Omer Susli.