Compania a inregistrat anul trecut afaceri de 40.000 de euro si a incheiat anul cu profit.

Iutta este un brand cu un potential mare de dezvoltare, astfel ca planul pentru acest an este sa ne axam pe extinderea catre pietele internationale. Prima pe lista este Marea Britanie, acolo unde vom si lansa noua colectie Maiastra, cu ocazia participarii la targul international de design Pure London, intre 14 si 16 februarie. O parte din echipa Iutta se afla deja in Marea Britanie, iar clientii nostri vin din toate colturile lumii, astfel ca pornim cu o serie de avantaje esentiale", explica Chirica.

Pure London este un targ international de moda de lux din Marea Britanie. In cadrul acestuia, Iutta va prezenta Maiastra (cea mai recenta colectie) si Dor de Romanesc, cea mai cunoscuta colectie a brandului. Iutta a mai fost prezenta pana acum la ƒtargul GDS din Dausseldorf, evenimentul fashion Mica de la Milano, dar si la alte evenimente culturale care au avut loc Portugalia, Irlanda, Elvetia sau Olanda

"Un astfel de eveniment este o oportunitate pentru noi de a interactiona cu publicul international, pentru a genera astfel o expunere globala a creatiilor noastre, cu atat mai mult cu cat ele poarta o semnificatie aparte, care ne onoreaza si pe care dorim sa o facem cat mai cunoscuta peste hotare", adauga fondatoarea Iutta.

90% din vanzari sunt online

Nicoleta Chirica (foto) estimeaza ca anul acesta businessul companiei se va dubla urmand sa ajunga astfel la circa 80.000 de euro datorita extinderii internationale. Compania are deja vanzari peste hotarare, pana acum primind comenzi din tari ca SUA, Australia, Elvetia, Norvegia, Spania sau chiar Emiratele Arabe Unite.

De altfel, peste 90% din vanzarile Iutta sunt online, prin Iutta.ro. Portofoliul Iutta cuprinde genti, pantofi si alte accesorii din piele, precum bratari, manusi, portofele, port-carduri sau agende. De asemenea,acesta include si o linie de genti pentru copii.

„Gentile sunt produsele care se vand in continuare cel mai bine, deoarecele ele sunt si semnatura noastra. Urmeaza insa ca si liniile de pantofi sa fie dezvoltate, asa ca pe viitor proportiile se pot schimba”.

Cele mai vandute produse costa intre 600-700 de lei

Cele mai vandute produse au preturi intre 600 si 700 de lei. Clientii tintiti de companie sunt cei cu venituri medii spre mari, din industrii creative, dar si din mediu corporativ.

„De asemenea, ne adresam si companiilor care ofera partenerilor si angajatilor cadouri speciale. 80% din produsele Iutta sunt cumparate pentru cadouri, fiind produse speciale, cu o poveste si un design ales, ele fiind atent brodate in piele cu simboluri ce vorbesc despre abundenta, protectie sau implinire”, afirma Chirica.

Citeste si:

Antreprenoarea spune ca se inspira din tot ceea ce tine de culturi si bogatiile lor. „Fie ca e vorba despre arhitectura veche, straiele populare romanesti, obiceiuri, legende sau zonele pitoresti, toate aceste lucruri spun o poveste. Imi mai gasesc inspiratia in natura si in oamenii frumosi cu care ma inconjor.

Iutta are trei angajati permanenti si inca alte cateva zeci de colaboratori externi, multe dintre servicii fiind externalizate.

Nicoleta Chirica (31 de ani) a lansat Iutta in 2013 dupa ce anterior lucrase in industria de telecomunicatii. „Desi provin dintr-o familie cu inclinatii spre arta, tatal meu fiind sculptor, nu am avut de gand sa ma dedic designului sau antreprenoriatului. Am absolvit Facultatea de Cibernetica, insa am vrut ulterior sa fac altceva, asa ca m-am trezit intr-o zi pur si simplu facand genti. Am mers mai departe pe acest drum, mi-am explorat latura creativa si mi-am consolidat pregatirea cu un MBA, un studiu la o scoala de design si multe ore petrecute in atelier”

Din telecomunicatii a trecut in antreprenoriat: povestea din spatele gentilor Iutta

Din telecomunicatii a trecut in antreprenoriat: povestea din...

Investitia initiala a fost de cateva mii de euro, iar banii au provenit din resursele proprii ale antreprenoarei. Pana acum nu a apelat la alte finantari.

Tot mai multi designeri mizeaza pe ideea de folclor

Compania a fost lasata intr-o perioada in care tot mai branduri romanesti din zona de fashion, dar si cea alimentara mizeaza pe ideea de traditie, folclor. Din zona modei, printre exemple se numara Mandra Chic, Adrian Oianu, Iiana, Blouse Roumaine Shop.

„In ultima perioada designul romanesc s-a dezvoltat frumos, mai ales pe partea de genti, pantofi si accesorii unde sunt din ce in ce mai multi jucatori pe piata. Acest lucru ne provoaca sa ne autodepasim si sa devenim mai buni”. Ea adauga ca insa sunt putini designeri care inoveaza in directia aceasta, iar multi reinterpreteaza traditiile nepotrivit.

Daca o intrebi cum se diferentiaza Iutta de competitie, iti spune ca produsele sale nu sunt doar un brand, ci o poveste. „Clientii nostri ne vad produsele nu doar ca pe simple accesorii, ci mai degraba ca pe o expresie a propriilor emotii, ca pe o manifestare a radacinilor, a propriei mosteniri, ca pe niste talismane. Iutta devine astfel o completare a celei care o poartã”, adauga Nicoleta Chirica.