Magazinele de brand deschise in afara tarii se bazeaza pe contracte incheiate cu parteneri. Anul trecut producatorul a inaugurat cinci astfel de magazine, numarul lor ajungand la zece in prezent. Dintre acestea trei sunt localizate in Grecia, trei in Spania si cate unul in Ungaria, Emiratele Arabe Unite, Franta si Italia. In acest an compania intentioneaza sa mai deschida un magazin de brand in Sardinia, Italia.

”In strainatate Farmec nu detine magazine proprii, stabilim parteneriate in care compania noastra ofera suport logistic si consultanta. Anumite magazine au inregistrat un real succes inca de la deschidere, cum ar fi cele din Spania si Italia, fiind pozitionate in zone in care exista comunitati importante de romani. Succesul magazinelor se datoreaza in primul rand calitatii produselor din portofoliul Farmec, care a convins si cumparatorii straini, nu doar diaspora”, a declarat pentru wall-street.ro Mircea Turdean, director general Farmec.

Planurile Farmec: unde va ajunge businessul in 5 ani

Planurile Farmec: unde va ajunge businessul in 5 ani

Potrivit acestuia, investitia in aceste magazine difera in functie de marime si spatiul de expunere. Anumite magazine au si un salon cosmetic unde clientele beneficiaza de tratamente de infrumusetare cu produse Farmec. Si tendintele in consum difera de la tara la tara. Astfel, daca in Spania sunt apreciate gamele GH3 Cassic, Farmec Natural, precum si produsele de curatenie a locuintei, in Grecia se pune mai mult accent pe game premium de tipul GH3 Evolution, GH3 Derma+, Aslavital. In Italia sunt preferate produsele GH3 Evolution fiole cu acid hialuronic si Aslavital fiole cu colagen.

Spre comparatie, in Cluj producatorul a alocat un buget total de 430.000 de euro pentru reamanajarea magazinelor de brand. Pana la finalul anului, compania isi propune sa reamenajeze toate magazinele de brand din tara, investitia totala situandu-se in jurul sumei de 200.000 de euro.

Online-ul, 3% din business

Farmec Cluj-Napoca a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 38,8 mil. euro, in crestere cu 13% fata de 2014. Pentru acest an estimarile vizeaza un avans de doua cifre, evolutie dictata de consolidarea prezentei in piata si lansarea de noi produse.

Citeste si:

In acest context, online-ul va continua sa creasca si in acest an, crede Mircea Turdean, care spune ca ponderea acestui canal in total business a fost anul trecut de 3%. Farmec a lansat in 2012 magazinul online si a reusit sa atinga pragul de un milion de euro vanzari.

”Daca acum cativa ani mediul online era perceput ca o oportunitate, si mai apoi devenea o nisa, putem spune acum ca are o valoare de business semnificativa. De regula sunt necesare 2-3 vizite pe site pentru a transforma un user in cumparator. Toti cei care intra pe magazinul nostru online se documenteaza, vizualizeaza si compara minim 5 produse/ vizita, pun intrebari in sectiunea Sfatul Specialistului, lasa opinii, se aboneaza la newsletter sau la alerta de promotii. In momentul in care plaseaza o comada aceasta se ridica, in medie, la 150 de lei”, mai spune Mircea Turdean.

Produsele Farmec sunt prezente acum in peste 30 de tari, intre care Japonia, Iran, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Slovacia, Republica Moldova, Cehia, Norvegia, Croatia, Thailanda, Liban, Iordania, Kuwait, EAU, Coreea de Sud, SUA. Exporturile au acum o contributie de 5-6% la cifra de afaceri a companiei. Din 2008, Farmec detine drepturile integrale de utilizare a marcii cosmetice Gerovital.

Producatorii locali de cosmetice detin o cota de 10% din piata de 750 de milioane de euro dominata de multinationale precum L’Oreal, Beiersdorf sau Procter&Gamble.

Farmec vrea sa dubleze exporturile si asteapta afaceri cu 10% mai mari

Farmec vrea sa dubleze exporturile si asteapta afaceri cu 10% mai mari