Inceputul acestui an a marcat o crestere a afacerilor companiei de vanzari directe Amway. Astfel, in primele trei luni avansul business-ului a fost de 18% fata de aceeasi perioada din 2015, pe fondul lansarii unui nou brand, Truvivity by Nutrilite, ce reprezinta o bautura pudra si tablete ingerabile. Produsul a fost lansat pe pietele din Romania si Bulgaria.

”Evolutia sectorului nostru de activitate este strans legata de puterea de cumparare a romanilor. Aceasta ramane inca la un nivel scazut, comparativ cu media europeana, insa perspectivele sunt unele optimiste. Scaderea TVA si cresterea venitului mediu pe economie au influentat pozitiv comportamentul consumatorilor si au redat increderea populatiei, iar puterea de cumparare are toate premisele sa revina pe un trend ascendent. Piata din Romania are un potential extraordinar, iar romanii incep sa se orienteze spre produse superioare din punctul de vedere al calitatii”, a spus pentru wall-street.ro Ioana Enache.

Lunch cu sefa Amway: Ma vad mai degraba ca partener decat ca manager

Lunch cu sefa Amway: Ma vad mai degraba ca partener decat ca manager

Anul trecut business-ul pe care il conduce a atins o valoare de 79 milioane lei, iar pentru acest an directorul general al companiei estimeaza un avans de pana in 10%. In prezent, Amway se afla in top trei cele mai importante companii pe segmentul de vanzari directe din Romania.

Peste doua treimi dintre romani considera sanatatea cel mai important motiv pentru a urma un program de slabire

Comanda medie in Romania s-a mentinut in ultimii doi ani in jurul valorii de 400 de lei, iar 80% din totalul comenzilor sunt inregistrate online. Cea mai mare pondere din business il are divizia de cosmetice si ingrijire personala (37%), urmata de nutritie (28%), produsele pentru ingrijirea locuintei (24%) si tehnologiile pentru locuinte (11%).

”Daca in urma cu cativa ani suplimentele alimentare erau considerate produse de nisa, deoarece cumparatorul inca nu intelegea importanta acestora, in ultimul timp au devenit la fel de populare ca si produsele de baza. Astfel, cel mai recent studiu Amway pe probleme de nutritie, realizat la initiativa Bodykey by NUTRILITETM, a aratat ca peste doua treimi dintre romani considera sanatatea cel mai important motiv pentru a urma un program de slabire si peste o treime apeleaza la nutritionisti pentru consiliere despre controlul greutatii (37%)”, afirma Ioana Enache.

In Romania Amway are 40.000 de intreprinzatori privati, un numar constant in ultimii ani. Spre comparatie, in Bulgaria, piata deschisa in urma cu doi ani, compania are deja 16.000 de intreprinzatori privati, o buna parte dintre ei fiind foarte tineri, cu varsta pana in 30-35 de ani.

Citeste si:

”Valoarea medie a comenzilor inregistrate in Bulgaria anul trecut a fost de 300 de lei, iar pentru anul acesta asteptam si pentru aceasta piata o crestere a vanzarilor. Vom continua sa investim in noi tehnologii, in special pentru instrumentele de dezvoltare a afacerii online, dar si in programe de training”, spune Enache.

In ceea ce priveste Grecia, Ioana Enache declara ca nu poate evalua piata fara sa faca referire la instabilitatea politica si sociala prin care trece aceasta tara.

CEO-ul Amway Romania si Bulgaria preia si operatiunile din Grecia

CEO-ul Amway Romania si Bulgaria preia si operatiunile din Grecia

”Dorinta noastra este ca Grecia sa regaseasca echilibrul macroeconomic pentru a consolida aceasta piata. De asemenea, in ciuda situatiei dificile, anul trecut am reusit sa ne atingem obiectivele de business dorite”, explica Ioana Enache.

In prezent, Amway opereaza in 30 de piete din Europa.