Pagubele aduse transportatorului feroviar de pasageri CFR Calatori de furtul de motorina de la depoul din Timisoara depasesc un milion de euro doar pentru infractiunile comise din 2010 incoace, iar suma aproape sigur va creste odata cu extinderea cercetarilor, au declarat pentru News.ro surse apropiate anchetei.

Un numar de 25 de angajati ai Regionalei CFR Timisoara au fost retinuti in dosarul de furt de motorina, iar unii dintre ei au fost arestati preventiv, dupa ce procurorii DIICOT au facut 47 de perchezitii in judetele Timis si Caras-Severin, pentru destructurarea unui grup infractional organizat specializat in delapidare cu consecinte deosebit de grave, complicitate la delapidare cu consecinte deosebit de grave, fals intelectual si uz de fals.

Din anul 2010 si pana in prezent, la depoul de locomotive Timisoara s-a constituit si a actionat un grup infractional organizat, avand ca scop insusirea si sustragerea combustibilului din gestiune, ”in baza unui plan infractional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii gruparii”, potrivit unui comunicat al DIICOT.

Pagubele aduse de aceste furturi depasesc un milion de euro, iar suma va creste aproape sigur dupa extinderea cercetarilor dincolo de anul 2010, au explicat sursele consultate de News.ro.

Pana acum, pagubele estimate depasesc un milion de euro doar pentru infractiunile comise din 2010 incoace. Extinderea cercetarilor dincolo de anul 2010 va duce aproape sigur la descoperirea unor noi nereguli, au declarat sursele respective.

Potrivit surselor respective, infractorii aveau metode foarte ingenioase de a sustrage motorina din depou. Astfel, combustibilul era extras dintr-un rezervor intermediar, nu din cel central.

”Ei dadeau drumul la pompa care umplea pana la refuz un rezervor intermediar, din care se alimentau locomotivele, iar combustibilul se scurgea printr-o supapa de preaplin, printr-un furtun, in afara unitatii”, au explicat sursele consultate de News.ro. Furtunul ajungea pe terenul unei firme controlate de o persoana care a lucrat pentru CFR Calatori pana in 1996, potrivit surselor apropiate investigatiei.

Acesta prelua combustibilul si il valorifica, iar toti cei implicati erau platiti in functie de cantitatea de motorina furata. Pentru a masca neregulile, angajatii depoului faceau contabilitate dubla, potrivit careia combustibilul era, pe hartie, consumat de catre locomotivele CFR Calatori.

Un experiment judiciar efectuat de anchetatorii DIICOT Timisoara a demonstrat cum angajatii regionalei CFR Timisoara sustrageau cu peste 100% mai mult combustibil decat cel declarat in fisele de lucru, iar seful de depou, liderul sindical si mai multi mecanici au recunoscut acuzatiile, au declarat surse judiciare pentru News.ro. Astfel, exemplifica sursele citate, daca pe fisa erau consemnati 80 de litri de combustibil, in realitate erau extrasi 180 de litri de combustibil, cantitatea de 100 de litri fiind practic sustrasa din gestiunea depoului si valorificata ulterior.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri