Lansat in decembrie 1999, miniPRIX a devenit destinatia preferata de shopping pentru “studentul cu 2 lei in buzunar: unul pentru sandwich si celalalt pentru tricou”, a spus Mara Cristina, brand manager al companiei, in cadrul emisiunii Profesionistii in Retail. Aceasta a vorbit despre planurile retailerului pentru a construi un dialog cu generatia Z, formata din tinerii nascuti in perioada 1995-2012.

miniPRIX a deschis primul magazin din Bucuresti in decembrie 1999 si in prezent detine patru magazine in Bucuresti (Otopeni, Piata Romana, 1 Mai, Militari), respectiv un magazin online (lansat in septembrie 2009). Afacerea a venit ca o continuare a experientei acumulate in urma unui business cu haine de tip second hand, deschis de familia Cristina in 1995.

“Avand aceste magazine parintii mei au reusit sa cunoasca publicul roman de moda din perioada respectiva, iar cand s-au decis sa inceapa afacerea miniPrix au realizat ca acest public a devenit mai emancipat, ca are asteptari mai inalte si ca ar trebui sa schimbe conceptul spre zona de hard-discount. Imi amintesc chiar un interviu pe care l-a dat mama pe vremea cand eu eram inca mica in care era intrebata de ce a ales acest nume pentru afacere. Iar ea a raspuns asa: miniPrix pentru ca suna frantuzesc, iar romanii vor sa se imbrace frantuzeste insa sa plateasca romaneste”, a povestit Mara Cristina.

A fost implicata in afacere inca de pe vremea in care era copil. “Ai mei ma luau cu ei la magazine mereu, chiar de mica. Eu eram fericita ca scap de gradinita si simteam ca trebuie sa le multumesc. Faceam lucruri pe care le putea face un copil de gradinita: strangeam umerase cand se adunau prea multe, faceam curatenie, dormeam la pranz pe sacii cu haine din depozit. Pe masura ce am crescut au inceput sa ma ia cu ei in calatorii, ii ajutam sa achizitioneze hainele pentru copii, la 10 ani am fost in China pentru a lua un stoc de jucarii pentru Craciun”, a spus Mara.

Acum se ocupa de partea de brand si lucreaza la un rebranding ce va avea loc anul acesta. “Pregatim un rebranding si incercam sa ne adaptam momentului in care traim, in care generatiile de cumparatori s-au schimbat. Branding-ul extern va fi lansat in curand, la fel si cel intern, prin care incercam sa ne facem angajatii mai fericiti”, a declarat Mara, punctand ca miniPRIX are in prezent in jur de 200 de angajati.

Ea a explicat si “secretul” longevitatii magazinului din Piata Romana, care a ramas in acelasi loc din 2001, din momentul lansarii.

“Clientul magazinului din Romana este mereu acelasi: este studentul cu 2 lei in buzunar, unul pentru sandwich si unul pentru tricou. Noi doar ne-am adaptat la diferentele dintre generatii, insa atata timp cat il intelegi pe acel client poti sa ramai acolo pentru totdeauna”, afirma Mara Cristina.

Desi suna ciudat, nu vrem sa fim mai mari

Retailerul nu isi propune sa se extinda in perioada urmatoare, bifand pe lista de planuri imbunatatirea experientei de cumparare.

“miniPRIX a fost primul brand din retailul de fashion care a introdus conceptul de click and collect (cumperi online si ridici marfa din magazine), am fost primii care am inceput operatiuni online in Bulgaria, am avut aplicatia de fashion pentru mobil. Faptul ca suntem asa de <<mini>> am reusit sa ne strecuram printre picioarele gigantilor si sa ramanem acolo. Desi suna ciudat, nu vrem sa fim mai mari. Singura dezvoltare la care lucram este catre o experienta mai placuta pentru clienti si pentru angajati. Lucram catre spatierea magazinelor si aerisirea lor, insa nu vom promite niciodata sa fie curatenie bec. Modelul de business nu ne permite”, a adaugat Mara.

Conceptul de hard discount presupune cumpararea de stocuri sau de capete de serie, hainele fiind achizitionate de la furnizori atat din strainatate, cat si din tara. Intrebata despre posibilitatea unei colaborari cu designeri romani pentru a le comercializa creatiile, Mara a afirmat ca acestia nu isi doresc o asociere cu brandul miniPRIX.

Designerii foarte celebri nu vor sa se asocieze cu brandul nostru, este o problema la care lucram. Nu vor sa fie pozati in magazinele noastre. Noi avem deschidere, mi-as dori astfel de colaborari”, a spus brand manager-ul miniPRIX.

Afaceri de 10-12 mil. euro

miniPRIX a inregistrat anul trecut afaceri cuprinse intre 10 si 12 mil. euro. Valoarea medie a bonului a crescut de la 67 de lei la inceputul lui 2015 la 87 de lei spre finalul anului. In primele 4 luni ale anului valoarea a fost constanta, in jur de 80 de lei. Magazinul cu cel mai mare trafic este cel din Otopeni.

“Majoritatea clientilor nostri sunt de tipul <<vanator>>. Vanatorul vine la miniprix sa vaneze comori si preturi, ambii vor si calitate. Cat mai sus calitatea, cat mai mic pretul. Studiile si veniturile clientilor nu sunt relevante. Avem clienti cu venituri mari, cu masini scumpe pe care le parcheaza, insa evita sa fie vazuti in magazine, dar si oameni care cumpara la noi doar pentru ca atat le permite buzunarul. Clientii fideli sunt cei care au venit inspre noi din studentie. Avem generatia Y catre X. Luptam sa vedem cum vorbim cu Y si Z”, a explicat Mara.

In opinia sa, generatia Z reprezinta viitorii influentatori si in aceasta directie ar trebui sa se orienteze brandurile.

“As recomanda sa fie studiata generatia Z (nascuti 1995-2012), care s-au nascut intr-o lume tensionata marcata de atacuri teroriste. Noi tindem sa avem atitudinea de a schimba lumea in ceva mai bun. Avem aceleasi asteptari de la companiile pe care noi le simpatizam. Nu mai vinzi doar de dragul de a vinde, ce vinzi tu eu imi pot cumpara de oriunde din lume. Ma intereseaza de ce vinzi, cum imi sustii valorile si cum faci lumea mai buna. Doar atunci cand vor intelege atunci vor revitaliza retailul romanesc. Strainii deja fac asta si vin sa cucereasca generatia Z din Romania. Ei sunt viitori influentatori, exista mult pozitivism. Vrem sa ne indreptam in directia asta, sa mergem cu barcuta noastra mica spre barca mare”, considera Mara Cristina.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri