“Fiind acum intr-o companie internationala, daca unul dintre brandurile noastre are potential de crestere in afara nu vad niciun motiv pentru a nu trece granita. Nimic nu este imposibil. Am testat Zuzu ca potential brand international, intr-o forma usoara in urma cu circa un an. E un brand care poate functiona in afara tarii. L-am testat in tari balcanice. Brandul este protejat in intreaga Europa, oamenii il pot pronunta usor”, a spus Stephane Batoux pentru wall-street.ro.

La inceputul acestui an actionarii majoritari care detin cumulat 70,3% din capitalul social al Albalact au incheiat un contract cu compania Lactalis vanzarea tuturor actiunilor detinute. Tranzactia asteapta aprobarea Consiliului Concurentei.

Francezii de la Lactalis preiau controlul Albalact

Francezii de la Lactalis preiau controlul Albalact

“Ce vedem in primul trimestru: o crestere rapida a business-ului, o scadere a pretului materiei prime (exista un surplus de lapte). Asteptam decizia Consiliului Concurentei pentru a incepe discutiile pe strategie. Pentru 2016 avem buget pentru compania in forma actuala, ce aveam in plan pentru acest an se mentine”, afirma CEO-ul Albalact.

Preluarea Albalact sub lupa Consiliului Concurentei

Preluarea Albalact sub lupa Consiliului Concurentei

In privinta feedback-ului primit din piata in privinta tranzactiei cu Lactalis, Stephane Batoux vorbeste atat de aspecte pozitive, cat si de pareri negative.

La pranz cu managerul care nu accepta sa fie pe locul 2

La pranz cu managerul care nu accepta sa fie pe locul 2

“Avand Lactalis ca partener vom avea acces mai usor la finantare, au lichiditati disponibile si multi cred ca suntem norocosi ca aventura Albalact va continua, acesta este un feedback pozitiv primit. La capitolul feedback negativ: daca vom ramane in Romania. Desigur, vom ramane in Alba, vom pastra produsele. Lactalis detine doar 3 branduri internationale, restul sunt locale. Nu au nicio intentie sa le schimbe”, explica Batoux.

Pentru acest an planurile vizeaza lansarea unor extensii de brand pe zona de health, unde Albalact este prezent cu Zuzu bifidus, respectiv in categoria de iaurturi.

Daca vom avea un context macroeconomic bun suntem ca Alice in Tara Minunilor

“Problema pe zona de bio este lipsa materiei prime. Pentru a dezvolta un produs cu adevarat bio dureaza 3 ani. Ne uitam la aceasta zona insa nu vom intra niciodata daca nu stim ca avem suficienta materie prima. Exista insa potential pe acest segment. Oamenii vor realiza ca exista o corelatie intre ce mananci si cat de repede mori”, puncteaza Batoux.

Citeste si:

Executivul Albalact considera ca tendintele din primul trimestru se vor mentine. “Intrebarea va fi anul viitor, insa daca vom avea un context macroeconomic bun suntem ca Alice in Tara Minunilor”, adauga Stephane Batoux.

Desi consumul de lactate in Romania se mentine la un nivel redus comparativ cu alte tari din regiune, se observa o orientare care branduri mai bune calitativ.

“Romanii sunt fani carne, pe partea de branzeturi ei prefera in continuare cascavalul si telemeaua. Insa, pe fondul contextului economic favorabil sper ca romanii sa se indrepte si spre produse de o calitate mai buna. Nu vreau ca obiceiurile de consum specifice romanilor sa dispara, insa as incuraja un consum de produse mai sanatoase, mai ales in contextul incidentei bolilor de inima”, mai spune Batoux.

Principalii concurenti pe o piata evaluata anul trecut la 800-900 mil. euro sunt Danone si FrieslandCampina.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography