Trei dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de retail din Romania, Carrefour, Auchan si Kaufland isi vor extinde anul acesta retelele de magazine nu doar in principalele centre economice ci si in orasele de marime medie, au declarat reprezentanti ai hipermaketurilor.

Carrefour Romania, proprietate a grupului francez Hyparlo, isi va extinde anul acesta reteaua de hipermarketuri cu trei magazine, doua la Iasi si unul la Cluj- Napoca, investitia fiind estimata la aproximativ 60 milioane euro, a declarat, pentru NewsIn, directorul de marketing, Andreea Mihai. Inaugurarea noilor centre comerciale este programata pentru al doilea semestru al anului.

Reteaua Carrefour Romania include in prezent sapte hipermarketuri in Ploiesti, Constanta, Brasov si Bucuresti. Carrefour Romania a vandut, anul trecut, prin cele sapte magazine, produse in valoare de 608,9 milioane de euro, reprezentand o crestere cu 39% fata de 2005.

Carrefour Romania a anuntat luna trecuta ca va aloca un buget de doua milioane de euro pentru a reamenaja spatiul fostului magazin Univers'All din zona Piata Unirii din Bucuresti, pe care l-a inchiriat pentru a deschide un hypermarket. Magazinul va fi deschis peste aproximativ patru luni.

Grupul comercial Auchan va deschide in a doua jumatate a acestui an patru magazine la Targu-Mures, Cluj-Napoca, Pitesti si Bucuresti. Acestei investitii ii vor mai urma in 2008 doua hipermarketuri la Constanta si Timisoara, portivit oficialilor Auchan.

Retailerul francez a intrat pe piata romanesca la sfarsitul anului trecut cand a inaugurat magazinul Auchan Titan care are o suprafata comerciala de peste 16.000 de metri patrati si o parcare de 3.200 de locuri, avand o capacitate de circa 25.000 de clienti.

Citeste si:

Anul acesta, grupul german Kaufland a deschis sase magazine noi in Piatra Neamt, Turda, Tirgu-Jiu, Sibiu, Cluj-Napoca si Iasi si estimeaza ca pana la finele anului va mai deschide opt hipermarketuri. "Pana la sfarsitul lunii aprilie vom deschide magazine in Constanta si Roman, iar apoi in Braila", au declarat reprezentantii Kaufland. Investitia medie pentru un magazin este de opt milioane euro.

Kaufland a investit, pana in prezent, in Romania, aproximativ 301 milioane euro. Anul trecut, compania a demarat un proiect in Romania, in parteneriat cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care presupune investitii de 300 milioane euro pe termen lung.

Casele de marcat vor bate 40 de miliarde euro

Piata de retail din Romania ar putea ajunge la valoarea de 40 de miliarde euro, in 2007, cu peste17% mai mult fata de 2006, potrivit unui studiu de piata al companiei de consultanta Deloitte Romania.

In 2006, vanzarile facute prin intermediul retelelor de magazine de tip supermarket si hipermarket au insumat 33,5 miliarde lei, cu 17% mai mult fata de 2005, cand valoarea acestei piete era de 28,7 miliarde euro. Comparativ cu 2004, piata de retail din Romania a inregistrat in 2005 vanzari cu 17,5% mai mari, iar in 2004, cu 17,6 % mai mari fata de 2003.