Wizz Air va incepe operatiunile la noua sa baza din Bucuresti pe 8 iunie, echipa fiind deja definitivata. “In vederea deschiderii bazei operationale au fost angajate 40 de persoane - piloti si echipaj de bord”, spune directorul de comunicare si relatii publice al Wizz Air, Natasa Kazmer. “Partea de intretinere va fi subcontractata de catre o companie specializata, asa cum se intampla in cazul tuturor bazelor noastre, si totul va fi directionat de la sediul principal. Suntem concentrati pe obtinerea eficientei si a rezultatelor mai mult decat pe angajarea oamenilor pe functii care nu sunt necesare”, a mai declarat aceasta pentru Wall-Street.

O baza operationala presupune practic stationarea avioanelor peste noapte in respectivele aeroporturi precum si existenta personalului local. Modelul de business al companiilor low-cost presupune un rastimp cat mai scurt intre aterizarea si decolarea pe un aeroport, decizia de a deschide o baza fiind luata in momentul in care numarul zborurilor devine tot mai mare. Deocamdata, in baza de la Bucuresti va stationa doar o aeronava.

In primele doua luni ale noii baze Wizz Air, operatiunile vor fi desfasurate de pe Aeroportul Henry Coanda (Otopeni), avand in vedere ca Aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa) este inchis pentru modernizari pana la finalul lunii iulie. “Aeronava va incepe sa opereze zboruri de pe Aeroportul Otopeni. Operatiunile vor fi mutate pe aeroportul Baneasa de indata de acesta va fi redeschis”, spune Natasa Kazmer.

Citeste si:

Mutarea operatiunilor companiilor low-cost pe Aeroportul Otopeni a fost singura varianta posibila, insa revenirea pe Aeroportul Baneasa este asteptata cu nerabdare. “Cand am inceput sa operam zboruri din Bucuresti, nu am ales aeroportul Otopeni deoarece este un aeroport scump. Asadar, suntem nerabdatori sa ne intoarcem la Baneasa”, a mai spus directorul de comunicare si relatii publice al Wizz Air.

Compania si-a propus sa transporte pana la finalul acestui an un milion de pasageri, cota de piata din acest moment a companiei fiind de 27,3% pe segmentul de zboruri low-cost, in urma liderului Blue Air. Oficialii companiei nu exclud posibilitatea efectuarii de zboruri si de pe alte aeroporturi autohtone in perioada urmatoare, decizia urmand sa fie luata in functie de evolutia pietei autohtone. “Nu am abandonat complet ideea de a opera zboruri pe aeroportul Arad, ne vom intoarce la un moment in care piata va atinge o anumita maturitate”, ne-a mai declarat Natasa Kazmer.

In Romania, Wizz Air opereaza pe aeroportul din Bucuresti cu sapte curse si pe cel din Targu Mures cu o cursa, cu destinatiile Barcelona, Budapesta, Dortmund, Londra si Roma. Compania urmeaza sa lanseze incepand cu luna octombrie inca trei destinatii, si anume Liverpool (din 1 octombrie), Parma (din 2 octombrie) si Valencia (incepand cu 29 octombrie).