In noiembrie 2006, Dan Barbulescu prelua functia de presedinte al Consiliuluide Administratie al Cocor S.A., dupa decesul predecesorului sau, Ioan Banu. Membru al board-ului Cocor inca din septembrie 2004. Barbulescu a hotarat atunci, de comun acord cu restul Consiliului, sa dea o noua identitate magazinului Cocor, emblematic in peisajul istoric al Capitalei. A ales luxul, o industrie in plina ascensiune si prezenta in parcurile marilor retailer din Romania.

“Aici este un loc gol si cine-l umple va beneficia de aceasta pozitie cel putin 10 ani pana cand piata bunurilor de lux va ajunge la maturitate in Romania”, declara, pentru Wall-Street, Dan Barbulescu, presedinte Cocor S.A. “Aici” inseamna retail-ul de lux si pozitionarea acestuia in zona istorica a Capitalei, care beneficiaza in plus de potential turistic, un atu in fata zonelor explorate pana acum de mari retail-eri de lux, cum este nordul Capitalei (Baneasa Shopping City).

Proiectul a demarat la sfarsitul lui 2006 cu aprobarea bugetului de catre actionari si a continuat cu procesul de autorizare, urmand ca magazinul Cocor sa se inchida in luna mai a acestui an. "Vom lansa Mediafatada in octombrie 2008, iar magazinul se va redeschide in octombrie 2009", rezuma Barbulescu etapele modenizarii Cocor, cifrand investitia totala la 18 milioane de euro.

“Estimam recuperarea investitiei in 10 ani si, chiar daca numarul de cumparatori va scadea de peste cinci ori, mizam crearea in centrul istoric a unei locatii de lux de dimensiuni semnificative pentru o clientela structurata pe 50% bucuresteni, 40% turisti romani, 10% turisti straini, totalizand un numar de cumparatori unici situat intre 20.000 si 30.000 pe an si un numar de vizitatori doar cu putin mai mare”, argumenteaza Barbulescu.

Trecerea la lux se va reflecta mai ales in cifra de afaceri a companiei, dupa ce anul trecut a raportat 5 milioane de euro. “Pentru 2010 estimam o dublare a cifrei de afaceri la 10 milioane de euro si o profitabilitate operationala situata intre 30 si 35%, fata de 25% in prezent”, spune Barbulescu.

Cocor, din brand intr-o locatie de branduri

“Cocor este mai mult o locatie decat un brand si va deveni o locatie de branduri”, spune Barbulescu, nefiind interesat de schimbarea numelui magazinului odata cu finalizarea procesului de modernizare a cladirii.

Citeste si:

Proiectele de arhitectura sunt realizate cu Artproiect Ion si Vlad Simionescu si Asociatii, iar pentru Mediafatada am beneficiat de consultanta unei companii americane StandardVision si am ales solutia competitiva data de Daktronics, a mai precizat presedintele Cocor. Constructorii nu au fost dezvaluiti, fiind in curs de selectare in urma anuntului public facut recent.

“Vom avea o suprafata construita de 24.000 mp crescand suprafata inchiriabila cu 50% la 10.000 mp pe 7 niveluri (S+P+5), vom instalata o mediafatada cu ecrane LED de 500mp, a doua instalatie ca suprafata in Europa dupa Picadilly Circus din Londra, iar in curtea din spatele magazinului, pe 900mp, vom construi o parcare supraetajata pe 7 niveluri, de 250 locuri”, explica Barbulescu.

In Cocor se vor vinde peste 100 de branduri de 5 si 4 stele dintre cele listate in fiecare an in topurile publicate de www.luxuryinstitute.com. “Cu proprietarii si dupa caz cu francizorii acestor branduri dorim sa negociem cat mai putin. Pentru a nu discrimina nici un brand, am dezvoltat un sistem de rating al brandurilor de la 5 la 1 si impreuna cu nota chiriei (5 chirie cu 50% peste cea de referinta-3 chiria de referinta- 1 chirie cu discount de 25% fata de referinta) obtinem o nota finala a fiecarei oferte de inchiriere pentru fiecare locatie vacanta din magazin. Ofertele concurente pentru aceeasi locatie se vor compara dupa acesta nota, insa primul venit va avea un drept de preemtiune sa-si imbunatateasca oferta la nivelul notei maxime a unei locatii”, detaliaza presedintele Cocor.

Campania propriu-zisa va incepe in aceasta luna cu editarea unei brosuri de prezentare a proiectului si o varianta de web a prezentarii la www.cocor.ro. Cererile de inchiriere si prioritizarea lor sunt centralizate pe baza sistemului de rating de catre Retail Group, care se va ocupa si de strategia de comunicare cu detinatorii drepturilor de distributie a brandurilor.

“Piata de retail real estate este evident afectata de ciclicitatea economica si deci mai volatila pe termen lung, in timp ce sectorul de prime retail, al carui model de business este organic legat de luxury goods, are o crestere durabila chiar si in perioade de recesiune. Daca se apropie recesiunea, clientul pietei de lux probabil ca va renunta sa-si cumpere o a treia casa, sau o barca cu motor, dar sigur nu va renunta la o “investitie” mai mica in propria imagine cum ar fi un costum sau o geanta de 5 stele din ultima colectie”, exemplifica presedintele Cocor pariul de cinci stele.

Succesul viitorului Cocor sta in mainile amatorilor de lux, cu venituri lunare de cel putin 5.000 de euro. “In Romania, boom-ul imobiliar a creat o noua clasa sociala de rentieri, cu o avere situata intre 0,5 si 2 milioane de euro si cu un apetit sporit sa guste din fructele oprite a unei jumatati de secol de comunism”, considera Barbulescu. “Daca ne uitam la cresterile vanzarilor si profiturilor de anul trecut ale multinationalelor din retail-ul de lux, precum LVMH si Gucci, observam o performanta semnificativ mai buna decat cea a pietei global de retail”, concluzioneaza acesta, argumentandu-si strategia din urmatorii ani.

Dan Barbulescu este administrator independent in board-ul unor companii precum Cocor, Oltchim, Oil Terminal, a caror cotatii au inregistrat cresteri de 300% in timpul mandatului sau. Barbulescu a absolvit Facultatea de Matematica in 1993, este casatorit de 14 ani si are patru
baieti.