Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) asteapta de la Banca Europeana de Investitii (BEI) in maximum doua saptamani validarea licitatiei organizate pentru achizitionarea unui sistem de taxare automata, compatibil atat pe mijloacele de transport de suprafata cat si pe cele subterane.

In urma etapei de analiza si evaluare derulata la sfarsitul anului trecut, RATB a desemnat o oferta castigatoare din cele sase depuse de firme autohtone si straine. Castigatorul va trebui sa implementeze sistemul de taxare pana la data de 15 decembrie 2005.

Sistemul are ca scop integrarea tarifara la nivelul municipiului Bucuresti a celor doi operatori de transport in comun: RATB si Metrorex S.A, calatorii utilizand atat pentru transportul de suprafata (RATB) cat si pentru cel subteran (Metrorex) un singur titlu de transport. Conform solicitarilor din caietul de sarcini, sistemul de taxare va avea capacitatea de integrare cu inca alti opt operatori.

Calatorii vor putea achizitiona noile titluri de transport (cartele) de la oficiile RATB sau Metrorex, decontarea platilor efectuandu-se intre cei doi operatori in functie de serviciile prestate.

Citeste si:

Costurile implementarii noului sistem de taxare se ridica la 14 milioane de euro, acestea urmand a fi suportate in proportie de 50% din credite externe contractate de la Banca Europeana de Investitii si cealalta jumatate din fonduri de la bugetul local.

Actualul sistem de taxare va functiona o perioada in paralel cu cel nou, in primul rand pentru ca trebuie montate echipamentele de taxare pe circa 1.500 de vehicule ale RATB, dar si pentru a-l face cunoscut pe cel nou.

Mijloacele RATB transporta zilnic circa 700.000 de calatori, ceea ce inseamna pentru regie, la o medie de trei calatorii de persoana, aproape doua milioane de calatorii efectuate intr-o singura zi cu mijloacele de transport in comun.