"Puterea scazuta de cumparare a romanului ne claseaza pe ultimele locuri in Europa in privinta consumului de apa minerala, desi avem un potential de exploatare enorm", a declarat, citat de NewsIn, directorul Apemin, Mihail Ianas.

Pe de alta parte, consumul de apa minerala in Romania este in continua crestere. "Daca in 2006 s-au vandut 920 de milioane litri de apa, anul trecut s-a consumat 1,15 miliarde de litri", a mai mentionat Mihail Ianas.

Directorul general adjunct al Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM), Peter Elek, a declarat pentru NewsIn ca in ultimii 10 ani piata a cunoscut o crestere continua, cu dinamica medie anuala de aproximativ 20%.

Citeste si:

In ce priveste exporturile, acestea reprezinta "sub trei procente din productia totala, in timp importul de apa minerala este nesemnificativ, de sub unu la suta", a declarat directorul general adjunct al SNAM.

Un alt element care diferentiaza tara nostra de restul Europei este reprezentat de obiceiul de consum. "Daca in Romania 75% din apa minerala consumata este carbogazoasa, in celelalte state memebre UE ponderea este exact invers, 75% din apa minerala consumata fiind reprezentata de apa plata", a mentionat directorul patronatului din domeniul apelor minerale.

Principalii jucatori din piata autohtona a apelor minerale sunt Grupul Romaqua, Apemin, European Drinks si Perla Harghitei.