Romania este considerata, alaturi de Bulgaria, una dintre pietele ‘vedeta’, cu cel mai mare potential de crestere in domeniu, conform unui studiu realizat de firma de consultanta Deloitte, care analizeaza, pe baza datelor referitoare la piata de retail, ritmul in care ar putea creste sectorul de retail in regiune in urmatorii zece ani.

Valoarea pietei de retail in Romania a fost de 31,2 miliarde de euro in 2007. Vanzarile in retail din Romania reprezinta 31% din media celor 27 de state ale Uniunii Europene.

Cresterea este determinata in principal de expansiunea retelelor de supermarketuri, hipermarketuri si magazine cash&carry existente pe piata romaneasca.

Cea mai rapida dezvoltare a sectorului de retail este estimata pentru Bulgaria, cu 139% fata de vanzarile totale inregistrate anul trecut, de 13,7 miliarde de euro. Pe locul trei se situeaza Letonia, cu un ritm de crestere de 95%, fata de vanzarile de anul trecut, 4,4 miliarde de euro.

Astfel, tarile Baltice au de asemenea estiimate dezvoltari importante, dar marimea acestor piete este scazuta.

Citeste si:

Polonia va inregistra un avans de 71% pentru urmatorii zece ani, dupa ce piata poloneza de retail a fost de 140 de miliarde de euro in 2007.

Cehia va raporta cel mai redus ritm de crestere din regiune, de 60% fata 29 miliarde de euro, cat s-a inregistrat anul trecut.

Spre comparatie, valoarea medie estimata pentru cresterea pietei de retail in tarile UE este de 25%
<artfile>43873_1.pdf</artfile>
Chiar daca ponderea europenilor care au achizitionat cel putin un produs prin intermediul Internetului in totalul cumparatorilor a crescut, Romania este in privinta accesului la Internet printre ultimele tari din UE, doar 31% din populatie utilizand acest canal de comunicare.

Astfel, doar 29% dintre romani au cumparat cel putin odata de pe Internet, fata de 66% dintre polonezi sau 32% dintre lituanieni, conform datelor firmei Gemius.

Piata interna va ajunge pana la 100 de mld. de euro in urmatorii trei ani, potrivit unor declaratii anterioare ale Andreei Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania, cel de-al treilea mare retailer la nivel national, ca cifra de afaceri.

Pana in 2010, ponderea comertului modern va creste pana la 50%, de la cele 29 de procente inregistrate anul trecut. In Capitala, comertul modern a reprezentat 60% din total, in crestere cu 11% fata de anul precedent, ca urmare a unor factori multipli, printre care rata de somaj scazuta, concurenta acerba de pe piata de profil, cresterea salariilor si a puterii de cumparare.