Asfel, jucatorii de pe piata sunt nevoiti sa colaboreze in majoritatea cazurilor cu furnizori externi ceea ce face ca marjele de profit din industrie sa fie mai scazute, intre 5-10%, deoarece importatorii sunt nevoiti sa plateasca costurile de transport si cele cu forta de munca, mult mai ridicate in tari precum Italia sau Germania.

“Marjele de profit in cazul mobilierului de birou variaza intre 5%-10%. Noi colaboram doar cu firme din afara, deoarece in Romania nu am gasit niciun producator care sa indeplineasca standardele de calitate pe care vrem sa le oferim clientilor nostri. Producatorii interni de mobila sunt diletanti si neseriosi”, a declarat, pentru Wall-Street, Diana Blinda (foto), managing partner Hansen office furniture.

Printre argumentele aduse de aceasta se numara: nelivrarea la termen a produselor, lipsa logisticii necesare sau folosirea unei materii prime de proasta calitate. De aceea, Hansen, unul dintre cei mai dinamici jucatori de pe piata moblierului de birou, colaboreaza in exclusivitate cu producatori externi, in principal din Italia. “Peste 50% din moblierul pe care il comercializam apartine producatorului italian Della Rovere, insa colaboram si cu alti designeri italieni, pentru ca romanii prefera designul italian mult mai mult decat cel nordic”, afirma aceasta.

Atunci cand vine vorba de alegerea mobilierului pentru birou, majoritatea managerilor din Romania prefera nuantele reci precum griul, albastrul sau negrul, desi pe plan extern culorile calde sunt in tendinte. Pe langa acest detaliu, pretul joaca un rol foarte important in aceasta alegere.

Conform reprezentantului Hansen, cele mai vandute produse sunt extremele: fie cele mai scumpe, fie cele mai ieftine. Explicatia? “Companiile mici care vor sa isi construiasca o imagine aleg produsele scumpe, in timp ce multinationalele sunt foarte eficiente si aleg de regula produsele mai ieftine”, explica managing partener-ul Hansen. Diferenta de pret dintre aceste doua categorii este intr-adevar una semnificativa: de exemplu o receptie incepe de la un pret de 1.000 de euro si poate ajunge pana la 7.000, cel mai scump birou de manager poate costa si 2.000 de euro, iar pretul unui scaun incepe de la cateva sute de euro si poate ajunge pana la 1.800 de euro.

Citeste si:

Compania a inregistrat in primul semestru al acestui an o cifra de afaceri de circa 700.000 de euro, cea de-a doua jumatate a anului fiind mai profitabila in cazul acestei industrii. “Estimam o cifra de afaceri cuprinsa intre 1,5-2 milioane de euro pana la sfarsitul acestui an, in conditiile in care anul trecut aceasta a atins o valoare de 1,1 milioane de euro”, considera reprezentantul companiei care din toamna va aduce pe piata romaneasca unul dintre cele mai exclusiviste si moderne birouri prezentate anul acesta la Targul de mobila de la Milano.

“Cele doua modele ale acestui birou sunt fabricate din aceeasi fibra de sticla care se foloseste la constructia iahturilor, iar pretul este de 2.200 de euro plus TVA pentru biroul Unu si de 3.800 de euro plus TVA pentru biroul Zero. In ciuda acestor preturi ridicate sunt convinsa ca aceste modele vor avea succes si in Romania”, mai declara aceasta.

Piata mobilierului de birouri din Romania a fost evaluata la circa 80 de milioane de euro anul trecut, iar in urmatoriii 3 ani aceasta va depasi pragul de 100 milioane de euro. “Piata de cladiri de birouri crestre intr-un ritm constant si rapid , deci orice domeniu care are legatura cu aceasta piata va creste in acelasi ritm”, spune Blinda. Vanzarile de cladiri de birouri in 2007 au reprezentat 37% din totalul tranzactiilor imobiliare din Romania. La sfarsitul anului trecut, stocul total de spatii moderne de birouri a ajuns la 880.000 m.p.

Prezenta pe piata din 2004, Hansen office furniture reprezinta pe piata din Romania mai multi producatori de mobilier de birou si scaune din Europa cum ar fi Della Rovere, CAIMI, Ares Line sau Boss Design.