"Legea ce urmeaza a fi adoptata pe baza Codului de Bune Practici va duce la un regim de egalitate pentru toti cei prezenti pe piata si nu doar pentru cei sapte retaileri care au fost de acord cu aceasta lege. Tocmai de aceea legea va fi un avantaj si prin constrangerile impuse va duce la buna functionare a lucrurilor" a declarat vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania(AMRCR) Alexandru Vlad.

Acesta a mai adaugat ca legea care urmeaza a fi adoptata cuprinde prevederi convenite de ambele parti, majoritatea dintre ele fiind deja incluse in Codului de Bune Practici adoptat in prima jumatate a anului.
De asemenea, potrivit lui Vlad prevederile incluse in acest cod nu au fost pana in prezent luate in considerare in contractele incheiate intre producatori si retaileri, intrucat erau in desfasurare contractele mai vechi incheiate intre acestia.

"Incepand cu aceasta perioada noile contracte pe care le vom incheia cu producatorii vor tine cont de Codului de Bune Practici, a specificat vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania.

Un alt reprezenatant al retailerilor, directorul general al Auchan Romania Regis Mougel a declarat de asemenea, ca este normal ca si in Romania sa fie adoptata o astfel de lege intru-cat ea este prezenata si in aslte tari precum Franta.

" Legea va aduce schimbari considerabile pe piata de retail din Romania intrucat va fi aplicata tuturor lanturilor de magazine si producatorilor existenti" a spus Regis Mougel.

Potrivit reprezentantului Auchan retailerii si producatorii vor avea o noua intalnire saptamana viitoare pentru a pune la punct ultimele detalii legate de Codului de Bune Practici.

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) a fost infiintata in 2003 si este organismul reprezentativ al comertului modern din Romania, numarand in prezent 23 de membrii. Presedintele asociatiei este proprietarului Mobexpert, Dan sucu.

Pe langa retelele comerciale nou afiliate (Auchan, Dedeman, Kaufland, Metro Cash & Carry, Penny Market si Real Hypermarket), printre membrii AMRCR se mai numara: Altex, Artima, Baumax, Billa, Bricostore, Carrefour, Cora, Diverta, Domo, Flanco, La Fourmi, Mega Image, Mobexpert, Praktiker, Profi, Rodipet, Selgros Cash&Carry. Din acest an AMRCR face parte din EuroCommerce, confederatia asociatiilor comerciantilor din Uniunea Europeana.

Prin urmare membrii AMRCR vor participa activ in cadrul comisiilor de lucru EuroCommerce.

Citeste si:

Potrivit presedintelui Romalimenta, Sorin Minea, Codul de Bune Practici va deveni lege si va include si penalitati pentru retailerii care intarzie cu platile catre furnizori, insa produsele de la raft nu se vor ieftini.

Potrivit acestuia, legea va respecta Codul de Biune Practici, caruia i se vor adauga si penalitati in caz de nerespectare a prevederilor. Astfel, retailerul care va intarzia cu platile catre furnizori va fi obligat sa achite atat suma initiala, cat si o dobanda.

Dobanda aplicata pentru fiecare zi de intarziere, va fi dubla fata de cea perceputa de banci.

Minea a mai spus ca adoptarea ca lege a Codului nu va duce la scadea preturile pentru ca a crescut costul cu material prima. "Cumparatorul va sti insa ca pretul este unul corect in toate magazinele. Vom incerca sa mentinem pretul stabil pe piata. Preturile nu vor fi egale, am luptat ca preturile sa nu fie unice", a subliniat presedintele Romalimenta.

Reprezentantii patronatelor si asociatiilor patronale din industria alimentara au semnat la inceputul lunii iulie 2008, alaturi de reprezentantii marilor lanturi de magazine, Codul de Bune Practici pentru comertul cu produse agroalimentare.

Potrivit proiectului Codului de Bune Practici, exista cinci capitole care stabilesc anumite conditii in relatia producator-retailer, respectiv negocierile comerciale, preturile si conditiile de plata, promotii, compensari si litigii.

Astfel, semnatarii Codului convin asupra existentei unui contract cadru, care va respecta legislatia in vigoare si clauzele din Cod.

Codul de Bune Practici a fost semnat din partea furnizorilor de Romalimenta, Asociatia Romana a Carnii (ARC), Asociatia Patronala din Industria Laptelui (APRIL), Patronatul National al Viei si Vinului (PNVV), Patronatul Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase (ROMPAN), Patronatul Roman al Carnii de Porc (PRCC) si Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari (UNCPR).

Din partea comerciantilor Codul a fost semnat de reprezentantii Metro Cash&Carry Romania SRL, Real-Hypermarket Romania SRL, Romania Hipermarche SA, Selgros Cash&Carry SRL, Carrefour Romania SA, MGV Distri Hiper SA si Kaufland Romania SRL.