“Nu vom incetini ritmul de expansiune pe fondul crizei financiare, deoarece aceasta nu afecteaza dezvoltarea companiei, si in general piata de bricolaj. Pana la sfarsitul lui 2009 vrem sa avem cel putin sapte magazine deschise in Romania”, a declarat ci ocazia deschiderii magazinului din Bucuresti Romano Quinzi, directorul general al OBI Romania.

Urmatoarele doua magazine incluse in acest plan de expaniune vor fi deschide in prima parte a anului viiotr si vor fi localizate in Arad si Pitesti, in parcuri de retail. “Investitia medie intr-un astfel de magazin este de circa 5 mil. euro, iar finantarea expansiunii va fi asigurata din fonduri propri si nu prin credite bancare”, a mai spus oficialul companiei.

OBI Romania va continua expansiunea retelei de magazine atat in parcurile de retail cat si in locatii independente, fiind vizate toate orasele cu peste 70.000 de locuitori.

Pentru 2009 compania are alocat un buget de investitii de 50 mil. euro. Retailerul isi propune ca in urmatorii cinci ani sa ajunga pe locul doi pe piata de profil, si pe locul intai in urmatoriii 10 ani.

Citeste si:

Potrivit reprezentantului OBI, valoarea pietei de bricolaj din Romania se ridica la doua mld. euro, fiind in continua crestere, crestere care va continua si in 2009 in ciuda contextului economic actual.

Cu peste 523 de magazine, OBI ocupa primul loc pe piata germana si este unul dintre principalii comercianti DIY "Do it Yourself" din Europa. Pe langa Germania, Cehia, Slovenia, Polonia, Ungaria, Bosnia-Hertegovina si Rusia, OBI este de asemenea prezent in Italia, Austria, Elvetia, Croatia, Ucraina.

In urmatorii ani, OBI se va concentra pe extinderea pe pietele din Europa Centrala si de Est.

OBI este cel de-al cincilea mare distribuitor DIY din lume, avand peste 38.000 de angajati. Magazinele OBI au inregistrat in anul financiar 2006 - 2007 vanzari totale de 5,8 miliarde Euro. Vanzarile la nivel international au atins o cota de piata de 43%.