“In 2008, valoarea pietei de suplimente nutritive a crescut cu 17%, pe segmentul de farmacii ajungand la circa 60 de milioane de euro la pret de distribuitor, ceea ce inseamna aproximativ 100 de milioane de euro la pret de vanzare. Anul acesta, cel mai optimist scenariu ar fi o stagnare a pietei, insa este posibil si un eventual declin”, a declarat, pentru Wall-Street, Catalin Vicol (foto), director general al Walmark Romania, liderul pietei autohtone de suplimente alimentare, cu o cota de piata de 21,7% in 2008.

Reprezentantul Walmark considera ca cel mai mult vor avea de suferit companiile mici sau cele care au venit mai nou pe aceasta piata. “In prezent, sunt 80 de companii pe piata suplimentelor alimentare din Romania, insa in 2009 cred ca vom asista la o polarizare a acestei piete si la disparita jucatorilor mai mici si fara experienta”, spune acesta.

In ciuda acestei previziuni, Vicol este totusi optimist in ceea ce priveste afacerile Walmark din Romania. “Pentru 2009 estimam o crestere cuprinsa intre 12-15% in lei, care ne va duce la o cota de piata de circa 25%, insa va depinde foarte mult de factori macroeconomici, pe care nu ii putem controla”, afirma seful Walmark Romania, companie care a raportat in 2008 o cifra de afaceri de circa 17 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent.

Printre cele mai vandute produse in 2008 s-au numarat ArthroStop, destinat protectiei articulare care a generat 20-23% din cifra de afaceri de anul trecut, GinkoPrim, care sprijina circulatia sangelui in membre, imbunatateste capacitatea de concentrare si memoria, Varixinal, produs care ajuta la combaterea insuficientei venoase, Minimartieni, multivitamine si multiminerale pentru cresterea sanatoasa a copiilor si sporirea imunitatii, sau Prostenal, indicat in cazul problemelor cu prostata, compania vanzand un total de 4 milioane de produse anul trecut.

Pentru a-si realiza aceste obiective, Walmark a inceput inca de anul trecut a reorganizare a modului de business, una dintre cele mai importante decizii pe care le-a luat fiind restructurarea unui numar de angajati. “Pentru a ne eficientiza buisnessul si a a limita eventuale scurgeri de bani, am decis anul trecut inchiderea unui departament auxiliar de sustinere a vanzarilor. Astfel, de la 73 de anagajati, am rams in prezent 63, iar in curand numarul acestora va scadea sub 60 de persoane”, afirma oficialul companiei de suplimente nutritive.

Citeste si:

O alta masura care are ca scop reducerea costurilor este si scaderea bugetului de publicitate.
“Daca in anii precedenti cheltuim in medie circa 4 milioane de euro pentru publicitate, anul acesta vom investi cel mult 3,5 milioane de euro in acest segment pentru ca traversam un an de criza si orice investitie comporta riscul de a nu putea fi recuperata”, spune Vicol.

Walmark a fost infiintata in anul 1990 si activitatile ei s-au largit treptat, in mai multe domenii. De cativa ani, firma si-a declarat orientarea strategica spre domeniul farmaciei si dupa vanzarea diviziei agricole din anul 2001 si a unei importante parti a diviziei de bauturi de la sfarsitul anului 2004, acum se concentreaza din plin asupra pietei suplimentilor alimentari si a medicamentelor.

In anul 2001 firma a fost transformata din societate cu raspundere limitata in societate pe actiuni, avand la ora actuala un numar de 9 actionari, persoane fizice din Cehia, si filiale in: Slovacia, Polonia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Ucraina, Lituania, Letonia si Franta. In prezent, produsele Walmark sunt comercializate in peste 20 de tari.

In Europa Centrala si de Est, Walmark detine pozitia de lider in topul producatorilor de suplimente alimentare si pana in 2017 vizeaza pozitia de leader al pietei europene.