“Daca aceasta situatie va continua marjele noastre de profit vor inregistra scaderi considerabile pentru ca OBI acopera actuala devalorizare a leului fara a creste pretul la vanzare. Preturile au ramas la nivelul celor din noiembrie 2008, in timp ce moneda locala s-a devalorizat cu 15%”, spune Quinzi.

In aceaste conditii, oficialul OBI ia in considerare doua scenarii posibile pentru piata de DIY in 2009. “
“Ambele ipoteze sunt strict legate de cursul valutar: daca leul se va stabiliza la valoarea de acum cea mai dificila perioada pentru piata de bricolaj locala va fi ce-a de-a doua jumatate a lui 2009, iar daca devaloarizarea leului va continua in ritmul ultimelor 3 luni, dificultatile vor aparea in 2010”, este de parere seful OBI Romania.

Daca planurile de investii ale jucatorului nou intrat pe piata din Romania nu sunt afectate de actualul climat economic, expansiunea retelei OBI in Romania ar putea fi intarziata de problemele cu care se confrunta sectorul imobiliar. “Investitiile OBI din Romania sunt finantate aproape in intregime din fonduri proprii, de aceea actuala criza finaciara nu ne va schimba planurile de expanisune pe piata locala. Aceasta expansiune ar putea fi insa intarziata de problemele cu care se confrunta dezvoltatorii imobiliari”, mai spune Quinzi.

Pe langa cele doua magazine deschise in 2008, OBI are in plan inaugurarea a inca doua unitati in prima parte a aceastui an. “Planuim sa deschidem doua noi magazine (in Arad si Pitesti) pana in aprilie. Investitia in cele doua magazine se va ridixa la circa 10 milioane de euro”, mai declara reprezentantul OBI Romania care adauga ca in 2009 OBI are un buget de investitii cuprins intre 25 si 50 de milioane de euro.

Desi magazinul OBI din Capitala a fost deschis abia la sfrasitul lunnii noiembrie a anului trecut, reprezentantul retailerului de bricolaj declara ca vanzarile in aceasta unitate au fost peste asteptarile companiei. “In Romania, ca si in restul tarilor est-europene, materialele de constructii reprezinta cea mai mare parte a vanzarilor, in timp ce in tarile din Vestul Europei decoratiunile au o pondere semnificativa. Chiar daca, din cauza probelmelor din sectorul imobiliar, vom inregistra scaderi pe segmentul materialor de constructii, vom inregistra cresteri semnificative pe segmentul materialelor pentri renovare. Acest fenomen se explica prin faptul ca oamenii considera a fi mult mai avantajos sa isi renoveze singuri locuintele decat sa apeleze la firme specilaizate”, considera Quinzi.

Citeste si:

In prezent OBI Romania are 500 de angajati, iar dupa deschiderea celor doua locatii programate in primul trimestru al acestui an numarul acestora va ajunga la 800-900 de angajati.

Pe piata de bricolaj locala mai activeaza retele precum Praktiker, Bricostore, Mr. Bricolage sau Baumax.

Cu peste 523 de magazine, OBI ocupa primul loc pe piata germana si este unul dintre principalii comercianti DIY "Do it Yourself" din Europa. Pe langa Germania, Cehia, Slovenia, Polonia, Ungaria, Bosnia-Hertegovina si Rusia, OBI este de asemenea prezent in Italia, Austria, Elvetia, Croatia, Ucraina.

In urmatorii ani, OBI se va concentra pe extinderea pe pietele din Europa Centrala si de Est.

OBI este cel de-al cincilea mare distribuitor DIY din lume, avand peste 38.000 de angajati. Magazinele OBI au inregistrat in anul financiar 2006 - 2007 vanzari totale de 5,8 miliarde Euro. Vanzarile la nivel international au atins o cota de piata de 43%.