Carrefour, cel mai mare retailer din Europa si al doilea din lume, a anuntat ieri vanzari de 250 milioane euro pe piata romaneasca in primul trimestru, rezultatele fiind puternic influentate de deprecierea leului, de la 3,7276 lei/euro la finalul lui martie 2008 pana la 4,2348 lei/euro in 31 martie 2009.
Vanzarile au crescut cu 6,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la cursul de schimb curent si cu 23,5% la curs de schimb constant, de la 234 milioane euro in primul trimestru din 2008.

La acelasi numar de magazine insa, vanzarile Carrefour de pe piata romaneasca au scazut cu 5,1%. Pe plan local, reteaua grupului s-a extins cu 28,6% intre martie 2008 si martie 2009, potrivit NewsIn.

Anul trecut, Carrefour Romania a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor anuale la nivel mondial in cadrul grupului, de 51,8% la un curs de schimb constant, la 1,19 miliarde euro. La cursul de schimb curent, vanzarile grupului pe piata romaneasca au urcat cu 37,4% in 2008.

La nivel de grup, Carrefour a afisat in primul trimestru prima scadere trimestriala a vanzarilor din ultimii sase ani, pe fondul scaderii cererii din partea consumatorilor.

Carrefour a inregistrat scaderi ale vanzarilor pe toate pietele europene, cu exceptia Romaniei si Portugalia. Pe piata portugheza, vanzarile Carrefour au crescut in primul trimestru cu 4,3%, usor sub avansul inregistrat in Romania.

Grupul, care are 495.000 de angajati in peste 15.000 de magazine din 33 de tari, a anuntat ca in primele trei luni din 2009 a inregistrat vanzari de 22,7 miliarde euro, in scadere cu 2,8% fata de aceeasi perioada din 2008, la curs de schimb curent - si cu 1,4%, la curs de schimb constant.

Vanzarile din Romania au reprezentat in primul trimestru 1,1% din vanzarile totale ale Carrefour. In Franta, principala piata pe care opereaza, vanzarile Carrefour au scazut cu 5,1% in primul trimestru, la 9,59 miliarde euro.

Cum s-a erodat profitul Carrefour in 2008


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri