“Din cauza scaderii puterii de cumparare a populatiei preconizez o scadere de pana la 10% a pietei locale de OTC-uri (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala), aceasta piata suferind si de pe urrma devalorizarii leului in raport cu moneda europeana, si o crestere usoara a medicamentelor compensate. In general, cred ca piata farmaceutica din Romania va inregistra o stagnare in ceea ce priveste volumul de unitati vandute”, a mai declarat reprezentantul ASI Pharma.

Nici compania pe care o reprezinta in Romania nu a scapat de declinul preconizat al pietei de OTC-uri, raportand vanzari la jumatatea asteptarilor in primul trimestru al anului. “In primele trei luni ale anului am inregistrat vanzari de circa 200.000 de euro, la pret de raft, desi estimarile facute la inceputul anului preconizau dublul acestei cifre”, spune seful ASI Pharma, care isi propune pe tot anul 2009 vanzari de circa 1 milion de euro, de circa 7 ori mai mari decat anul trecut.

Din portofoliul Schwabe Pharmaceuticals, companie pe care o repezinta la nivel local, ASI Phrama a adus pana in prezent trei produse pe piata locala: Kaloba, medicament impotriva racelii si gripei, Tebokan, din extract de ginkgo biloba, impotriva tulburarilor de memorie, si Prostakan, impotriva afectiunilor prostatei. “Anul acesta nu vom mai lansa alte produse pentru ca exista potential de crestere pe toate cele trei produse pe care le aveam acum in portofoliu. Pana in 2011 insa vrem sa mai aducem pe piata locala inca 5 produse noi”, mai afirma Tronciu, care adauga ca tot din 2011 compania va incepe sa fie profitabila.

Pentru a eficientiza cat mai mult costurile, pe fondul unui context economic dificil, ASI Phrama a decis reducerea numarului de angajati, de la 14, anul trecut, la 10, in 2009. “O companie care este la inceput pe o piata, asa cum eram noi anul trecut, are nevoie de mai multa promovare si de aceea am avut o echipa mai mare. Acum lucram deja cu primii doi jucatori de pe piata de distributie locala si suntem deja prezenti in peste 1.000 de farmacii, de aceea am decis reducerea numarului de angajati”, mai declara seful ASI Pharma, care si-a propus ca pana la sfarsitul acestui an produsele companiei germane sa ajunga in circa 2.500 de farmacii.

ASI Pharma a intrat pe piata locala in 2007, incepandu-si efectiv activitatea la inceputul lui 2008.

Compania-mama, Schwabe Pharmaceuticals, are o experienta de peste 140 de ani si cuprinde 6 companii in Germania si peste 25 de subsidiare in intreaga lume.

Producatorul german de produse fitofarmaceutice (medicamente pe baza de plante) are peste 3.000 de angajati in intreaga lume, inclusiv pe plantatiile de unde se colecteaza materiile prime, din Europa, China, Africa si Statele Unite.

Schwabe Pharmaceuticals detine pozitia de lider mondial in dezvoltarea si productia medicamentelor fitofarmaceutice, cu o cota de piata de 48% in 2008, data de o cifra de afaceri de 500 milioane euro.