Murfatlar a raportat o crestere a cifrei de afaceri in lei de 5,49%, pana la 110,4 mil. lei (aproximativ 30 mil. euro), in timp ce profitul net a afisat un avans de 27,9%, pana la 185.335 lei (50.362 euro).

De la infiintare si pana in prezent, Murfatlar Romania a investit 12 milioane de euro in retehnologizare si modernizare.

In anul 2007, capacitatea de imbuteliere la Murfatlar era de 150.000 de sticle/zi, aceasta crescand cu inca 100.000 prin achizitionarea unei linii noi, printr-o investitie de 1,1 milioane de euro.

Un obiectiv important pentru anul in curs il reprezinta continuarea proiectului de reintinerire a viei, inceput in urma cu trei ani.

In 2008 vanzarile la export au reprezentat aproximativ 15% din cifra de afaceri, iar pentru 2009, Murfatlar vizeaza o crestere de aproape 20%. Din portofoliul Murfatlar fac parte branduri precum Zestrea Murfatlar, Premiat Eticheta Neagra, Conu’ Alecu, Lacrima lui Ovidiu si Trei Hectare.

De asemenea, Jidvei a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 28,5 mil. euro (105.162.964 lei), in crestere cu 21% fata de 2007, in timp ce profitul companiei s-a contractat de la 2,41 mil. euro (8.035.638 lei) in 2007 pana la 1,61 mil. euro (5.949.169 lei) anul acesta.

Printre marcile comercializate de Jidvei se numara Feteasca Regala, Rieslieg si Pinot Gris. Jidvei are sediul in regiunea Tarnavei, intre localitatile Tarnaveni si Blaj. Podgoria cuprinde o suprafata de peste 1.000 de hectare.

Afacerile producatorului Cotnari au crescut in 2008 cu 25,5%. Astfel, compania a raportat o cifra de afaceri de 28,2 mil. euro (103.943.935 lei) si un profit de 1,26 mil. euro (4.672.888 lei), in crestere cu 1,76% fata de anul 2007.

Producatorul Cotnari si-a programat la inceputul acestui an o crestere a cifrei de afaceri de 10%, insa in prezent isi propune mentinerea afacerilor la nivelul din 2008.

Cotnari exporta in tari precum Italia, Spania, Germania, Anglia, Grecia, Canada, Statele Unite ale Americii si Rusia, cele mai mari vanzari fiind raportate de marcile Grasa de Cotnari si Francusa de Cotnari.

Vincon Vrancea a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 26,6 mil. euro (97.966.320 lei) cu aproximativ 10% mai mare fata de 2007. In plus, profitul companiei a raportat un avans in lei de 9,1%, pana la 12,92 mil. lei, in timp ce in euro profitul a scazut cu 0,54%, pana la valoarea de 3,51 mil. euro (pe fondul devalorizarii monedei nationale in raport cu euro).

Pentru acest an producatorul estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu pana la 20%. Printre vinurile comercializate de Vincon Vrancea se numara Feteasca Regala, Muscat Ottonel, Merlot, Cabernet si Pinot Noir.

La randul sau, Domeniile Tohani si-a majorat cifra de afaceri cu 21,8% in 2008, atingand valoarea de 11,2 mil. euro (41.533.803). In schimb, profitul companiei a scazut anul trecut cu 51,4%, pana la 346.169 euro (1.273.904 lei).

Printre brandurile aflate in portofoliu se numara Sange de Taur, Domeniile Tohani, Princiar si Grand Reserve.

Piata totala a vinului a crescut cu 17% in 2008, Murfatlar Romania, Vincom Vrancea, Jidvei, Cotnari si Tohani insumand impreuna aproximativ 50% din totalul volumului tranzactiilor cu vin din Romania.

Productia nationala de vin-in crestere cu 5-10% in 2009. Piata se intoarce la nivelul din 2007

Patronatul National al Viei si Vinului (PNVV) estimeaza pentru acest an o productie in jurul a 6 milioane hectolitri de vin, peste media ultimilor ani cu 5-10%. Acest lucru se datoreaza in principal conditiilor meteo favorabile pentru viticultura si investitiilor din ultimii ani in reconversia si restructurarea plantatiilor viticole (o medie anuala de reinnoire a cca 3.000 ha cultivate cu vita de vie).

“Referitor la piata vinului, obiectivul nostru este mentinerea la nivelul anului 2007 (an in care estimarea pietei totale a fost de 450 milioane euro), in conditiile in care in ultimii ani am inregistrat o crestere constanta. Pe fondul crizei romanii raman consumatori traditionali de vin, piata neinregistrand turbulente majore, conform informatiilor furnizate de membrii Patronatului”, declara reprezentantii PNVV.

Din punct de vedere al comertului international cu vinuri, pentru primele cinci luni ale anului 2009, importul a scazut cu aproximativ 72% (de la 164.193 hl la 47.560 hl), iar exportul a scazut cu circa 11% (de la 60.053 hl la 53.409 hl), comparativ cu perioada similara din 2008.

Principalele piete de destinatie pentru vinul romanesc sunt Germania, Bulgaria, Danemarca, Estonia, Federatia Rusa, Regatul Unit al Marii Britanii, Italia, China, SUA.

Ce inseamna 2009 pentru afacerile Murfatlar

Ce inseamna 2009 pentru afacerile Murfatlar