Potrivit acestuia, scaderea profitabilitatii a fost determinata de devalorizarea leului si de cresterea ponderii, in totalul unitatilor vandute, a produselor cu valoare adaugata, relateaza NewsIn.

"Devalorizarea monedei nationale si-a pus amprenta asupra valorii inputurilor. Intrucat o buna parte a elementelor de productie se raporteaza la cursul leu/euro, cresterea cursului de schimb a condus la cresterea costurilor. Cresterea costurilor coroborata cu faptul ca nu am procedat la marirea preturilor de comercializare a produselor noastre au condus la diminuarea profitabilitatii", a explicat Serghiuta.

Sergiuta a mai spus ca in ceea ce priveste cifra de afaceri a companiei, in primele sase luni din 2009, aceasta a crescut cu 2,4%, la 52.020.000 lei, dupa ce in perioada similara din 2008, Cotnari a obtinut afaceri de 50.800.000 lei.

De asemenea, in primul semestru al acestui an Cotnari a vandut cu 1,8% mai multe unitati, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, respectiv 6.340.000 butelii, fata de 6.230.000 butelii.

"Datorita specificului podgoriei si a tehnologiilor de prelucrare aplicate, costurile de productie, la Cotnari, sunt ridicate. Avand in vedere coordonatele economice actuale, ce au orientat consumul de vin catre produse cu o valoare adaugata redusa, suntem nevoiti sa operam cu o marja de profit minima. De aceea, cu toate ca numarul de unitati vandute a inregistrat o usoara crestere, cifra de afaceri a crescut, insa profitabilitatea a scazut", a explicat directorul de marketing al companiei.

Acesta a adaugat ca dupa evolutia din semestrul intai, poate estima ca, in acest an, Cotnari isi va atinge obiectivul fixat, de a vinde cu 5% mai multe unitati decat in 2008.

"La finele anului trecut, ne propuneam pentru acest an cresterea numarului de unitati vandute cu 15%. Dupa evolutia vanzarilor din primul trimestru, cand numarul de unitati vandute a scazut cu 11%, fata de aceeasi perioada a anului 2008, a fost revizuit planul de afaceri. Noul obiectiv a fost cresterea numarului de uniati vandute cu 5% in anul 2009, fata de anul 2008. Rezultatele obtinute in cel de-al doilea trimestru al primului semestru, cand vanzarile au inregistrat o crestere cu 12,8%, au facut posibila apropierea de noul obiectiv", a mai explicat Razvan Serghiuta.

In primele trei luni ale acestui an, Cotnari a obtinut un profit de 590.000 de euro, in scadere cu 15,7% fata de trimestrul I din 2008, si o cifra de afaceri de 6,7 milioane euro, mai mica cu 4,2%.

Serghiuta mentiona recent ca producatorul de vinuri Cotnari si-a revizuit estimarile privind cifra de afaceri pe acest an si vizeaza mentinerea businessului la o valoare similara cu cea din 2008, respectiv 30 de milioane de euro, dupa ce initial a preconizat o crestere de 10%.
Principalii competitori ai Cotnari sunt Vincon Vrancea, Murfatlar, Cramele Recas si Jidvei.