Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana (ASFR) din cadrul Autoritatii Feroviare Romane () a controlat, de la inceputul anului, 20 de operatori feroviari de marfa si calatori din totalul de 30, fiind gasite mai multe neconformitati.

Incepand de ieri, AFER realizeaza controale la cele trei companii feroviare de stat , CFR Infrastructura si .

"Controalele se desfasoara in baza unui program trimestrial aprobat de si Infrastructurii, acestea efectuandu-se indiferent de evenimentele feroviare care se produc. Pana in prezent au fost controlati aproximativ 20 de operatori feroviari de marfa si calatori si s-au gasit numeroase neconformitati. Atfel, au fost descoperite nereguli la instruirea personalului, in special la mecanicii de locomotive, multi fiind descoperiti neautorizati. Nu este de mirare ca pana in prezent din cele 14 accidente feroviare, trei au fost cauzate de eroarea umana", a spus inspectorul sef din cadrul AFER Gelu Dae.

Potrivit acestuia, inspectorii au descoperit cateva cazuri in care mecanicii au depasit limita programului admis. "La unii operatori feroviari s-a descoperit ca reparatiile la materialul rulant nu au fost efectuate deloc sau au fost facute cu intarziere, si astfel se blocheaza o frana la o locomotiva sau macazul nu este in stare de functiune. Au fost descoperiti multi mecanici de locomotiva care nu au efectuat controlul medical si psihologic conform cu cerintele regulamentului. Astfel, daca oboseala este instalata, acestia (mecanicii -n.r.) nu mai pot respecta masurile de siguranta a circulatiei", a explicat inspectorul sef la .

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Gheorghe Popa, a precizat ca pe calea ferata sunt circa 30 de operatori feroviari de marfa si calatori, care sunt controlati de Autoritatea Feroviara Romana, acesta fiind corpul de control care trebuie sa depisteze cauzele si neregulile de la calea ferata, anunta NewsIn.

"Trebuie depistat modul de lucru gresit si ce determina aceste deprinderi din partea mecanicilor, ma refer la cele trei accidente feroviare (inclusiv cel de luni n.r.), in care s-a constatat ca nu au fost respectate masurile simple si clare de catre mecanici. In cazul accidentului de luni se reconfirma ca ar fi al treilea accident feroviar produs dintr-o eroare umana, inexplicabila. Mecanicul nu a redus sau nu a mai putut reduce viteza, existand posibilitatea si blocarii franei, desi acestuia i s-a comunicat prin statie ca trebuie sa circule cu viteza redusa pentru a efectua tractarea", a spus secretarul de stat in MTI.

14 accidente feroviare au avut loc de la inceputul acestui an, cel mai grav fiind in data de 14 august, in apropierea localitatii iesene Scanteia, cand un tren a lovit un microbuz plin cu pasageri, fiind inregistrati 14 morti si doi raniti.

Ultimul accident a avut loc ieri, 2 noiembrie, cand un tren accelerat s-a ciocnit cu o locomotiva, in localitatea bistriteana Romuli, accidentul soldandu-se cu trei raniti.