Astfel, potrivit Delhaize, aceasta crestere se datoreaza extinderii retelelor de magazine din cele doua tari, in principal datorita preluarilor din
Romania a lantului de supermarketuri La Fourmi in anul 2008 si cel al Prodas, in 2009, dar si a inflatiei ridicate la preturile de consum, potrivit raportului trimestrial al grupului belgian citat de NewsIn.

"In 7 iulie 2009, grupul Delhaize a finalizat achizitia celor patru supermarketuri Prodas din Bucuresti, care vor intari pozitia pe piata romaneasca de capital. Compania a cheltuit sase milioane de euro pentru achizitia acestor magazine", se arata in raportul grupului belgian.

In ceea ce priveste veniturile consolidate in primele noua luni ale anului, grupul a inregistrat o crestere de 10,7%, pana la 15,1 miliarde euro.

De asemenea, sumele alocate de grup pentru achizitii s-au ridicat la 97 de milioane de euro, incluzand achizitia actiunilor Alfa-Beta in urma ofertei lansate in luna mai a acestui an, precum si cinci milioane de euro pentru inchiderea activitatilor de pe piata din Germania.

Reteaua de supermarketuri numara, in Bucuresti, 41 de unitati, dupa ce trei dintre magazinele Prodas au fost preluate si redeschise sub sigla
Mega Image. Delhaize a preluat in 2004 controlul integral al lantului de magazine Mega Image.