"Anul trecut s-au putut negocia salariile la metrou, acum nu se mai poate pentru ca suntem in criza", a spus Udriste.

Peste 1.000 de angajati de la Metrorex, din totalul de 4.250, nu lucreaza marti, in intervalul orar 04.00-16.00, ca urmare a grevei generale pe termen nelimitat.

In cele 50 de statii sunt puse afise care anunta greva generala in intervalul 05.00-17.00. In acest interval ar fi circulat 31 de trenuri pe magistrala 1+3, 20 de trenuri pe magistrala 2 si 4 trenuri pe magistrala 4. In total circa 55 de trenuri ar fi circulat in intervalul in care este este greva. Intervalul de varf pentru circulatia cu metroul este intre orele 07.00-9.00.

"Angajatii au venit la serviciu, insa nu vor desfasura nicio activitate in intervalul 04.00-16.00, cand se desfasoara greva. Metroul va circula normal dupa ora 16.00 pana la ora 23.00", a mentionat Ion Radoi, citat de NewsIn.

Angajatii Metrorex au intrat de marti in greva generala pe termen nelimitat, nemultumiti de rezultatul negocierilor de luni cu Radu Berceanu. Metroul nu va circula intre orele 5.00-16.00. Presedintele USL Metrou, Ion Radoi, a declarat pentru NewsIn ca peste 300.000 de calatori vor fi afectati de greva de la metrou.

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a decis, luni, ca incepand de marti sa mareasca capacitatea de transport a regiei, prin suplimentare cu 200 de autobuze, troleibuze si tramvaie, de la 5:30 pana la ora 17:00, pe 47 linii.

Circa 200 de angajati de la metrou au protestat la Guvern, saptamana trecuta, cerand inceperea negocierilor pentru un nou contract colectiv de munca, deoarece acesta a expirat la 1 noiembrie, si majorari salariale de 20%. Ultima majorarea salariala a angajatilor Metrorex a fost de 23%, in noiembrie 2008. Radoi a precizat ca salariul mediu al unui angajat de la Metrorex se incadreaza in medie la 1.500-1.600 lei.

Potrivit Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, productivitatea muncii la metrou a crescut in 2009 cu circa 30% fata de 2008.

"S-au dat in folosinta patru noi statii, fara sa fie nevoie sa fie angajati alti oameni. In aceste statii se lucreaza la casierie, rame de metrou, partea tehnica, etc, ceea ce denota ca exista o crestere a productivitatii muncii cu circa 30% in 2009, fata de 2008, fara niciun fel de cost suplimentar din partea Metrorex. In 2009, numarul calatorilor s-a dublat, de la 300.000 pe zi in 2008, la 650.000 pe zi anul acesta", a spus Ion Radoi.

O delegatie a sindicalistilor de la metrou a purtat, luni, discutii cu ministrul interimar al transporturilor si infrastructurii, pe tema contractului colectiv de munca, insa acestea au esuat.