Astfel, 56,5% dintre respondenti vor oferi de Craciun dulciuri de sezon, 39% opteaza pentru obiecte de imbracaminte, incaltaminte sau accesorii vestimentare, 28% vor cumpara decoratiuni, 24% - jocuri si jucarii si produse sau servicii cosmetice.

Pe de alta parte, doar 9% dintre participantii la studiu si-au exprimat interesul pentru a achizitiona de sarbatori aparatura electrocasnica, echipamente IT, telecomunicatii si dispozitive electronice (4%) sau alte servicii de telecomunicatii (1%).

Printre aparatele electrocasnice, cel mai des mentionate sunt robotii de bucatarie, masinile de spalat rufe si cuptoarele cu microunde. In fruntea listei de echipamente IT&C pe care romanii intentioneaza sa le cumpere de sarbatori se afla telefoanele mobile si desktop-urile, iar cei mai multi dintre consumatorii interesati de cumpararea unor dispozitivele electronice se vor orienta in aceasta perioada catre camere digitale si televizoare (in aceeasi masura TV clasic si TV cu plasma sau LCD).

In ceea ce priveste locul de unde vor achizitiona aparatura electrica si electrocasnica sau echipamente IT&C, cei mai multi respondenti s-au orientat catre hipermarketuri si discounteri (53%), apoi catre magazinele mari de electronice (22%).

Sursa preferata de informare pentru cadourile de sarbatori din categoriile aparatura electrica si electrocasnica sau echipamentele IT&C o reprezinta in cele mai multe cazuri vizita direct in magazin. Reclamele TV si Internetul sunt aproape la fel de importante ca si magazinele pentru echipamentele IT&telecom, respectiv, pentru dispozitivele electronice.

Aproximativ 2 din 10 romani au declarat ca nu vor cumpara nimic pentru sarbatorile de iarna din acest an – proportia fiind mai mare in randul persoanelor care au trecut de 50 de ani, a persoanelor din mediul rural, a celor care locuiesc singuri sau care nu au copii in gospodarie, precum si in randul persoanelor cu venituri sub 700 lei.

Informatiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 1.000 de respondenti din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in noiembrie 2009.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate in patru segmente: Custom Research - cercetare Ad Hoc, Consumer Panel - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata si Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media.