“Incepand cu a doua parte a anului trecut, in urma introducerii accizelor la tigari, s-a constat o scadere a volumului de distributie a produselor livrate de catre compania nostra, acesta scadere este de aproximativ 25%, cauzata in special de cresterea fenomenului de contrabanda cu tigari. In acelasi timp, au fost semnalate mai multe tentative de spargere a unor depozite de tigari, dar si atacuri si amenintati asupra agentilor de distributie, din fericire pagubele nefiind semnificative raportate la totalul produselor livrate de compania noastra", a declarat pentru Wall-Street Virgil Munteanu (foto), director de marketing-comunicare al Top Brands Distribution.

"In ultimele doua luni s-au raportat mai multe incercari de spargere a masinilor, in momentul in care agentii nostri erau in magazin pentru livrare. Spre exemplu, unul dintre agentii nostri din Urziceni, a sesizat o astfel de spargere la masina lui, cand era in magazin, insa a preferat sa nu intervina din cauza ca in jurul mainii erau 4 persoane, care aveau rangi la ei, pe care le folosisera pentru spargerea lacatului si fortarea usii masinii", a adaugat Munteanu.

In Romania contrabanda cu tigari a depasit pragul de 20%, dupa ce in aprilie piata neagra reprezenta aproximativ 12% din totalul pietei locale de tigari.

Pretul minim al unui pachet de tigari este in prezent de 6,4 lei si ar putea ajunge anul viitor, dupa majorarea accizelor, pana la 7,1 lei. Pretul mediu al unui pachet de tigari este de 1,53 euro in Romania, 0,3 euro in Republica Moldova si 0,27 euro in Ucraina.

Puncte de contrabanda sunt duty free-urile de la granitele cu Republica Moldova, Ucraina, si Serbia.

Top Brands Distribution are peste 10 ani experienta pe piata, avand in prezent o retea de distributie in Bucuresti si alte 19 judete. Top Brands Distribution distribuie produse Philip Morris si Kraft Foods pentru mai mult de 20.000 de clienti.

Top Brands Distribution, parte a grupului Top Brands, alaturi de Brands International, distribuitor al brandurilor Nespresso, Dupont si Habanos, de reteaua de magazine de tutun si accesorii El Unico si franciza La Casa del Habano, numara peste 600 de angajati.