Wall-Street: Cum arata cel mai optimist scenariu pentru Heineken Romania in acest an? Dar cel mai pesimist?
Jan Derck van Karnebeek:
Pentru Heineken Romania, cel mai optimist scenariu este finalizarea crizei economice in al doilea trimestru din 2010, iar cel mai pesimist este finalizarea crizei cu un an mai tarziu, in trimestrul al doilea din 2011.

Wal-Street: In ce va investi Heineken Romania in 2010?
Jan Derck van Karnebeek:
In 2010 vom continua sa investim in companie si in marcile noastre, pentru a oferi consumatorilor nostri o bere de calitate.

Suntem constienti de responsabilitatea pe care o avem in crearea si desfasurarea unor programe care sa aiba un impact pozitiv asupra dezvoltarii sustenabile atat a companiei noastre, cat si a intregii societati in care activam. Pentru noi, responsabilitatea este atat o prioritate, cat si un mod de a vedea lucrurile si actionam in consecinta in ceea ce priveste mediul inconjurator, societatea si economia. Chiar daca 2009 a fost un an dificil din punct de vedere financiar, am continuat sa investim si chiar am crescut investitiile in programele de responsabilitate sociala si vom continua sa facem acest lucru si in 2010.

Wall-Street: In 2009 ati luat o serie de decizii care au implicat renuntarea la o parte din personal. Veti continua aceasta masura si in 2010?
Jan Derck van Karnebeek:
Pentru noi, angajatii sunt o resursa de pret a companiei si vom continua sa investim in ei. Din nefericire, in 2009 a trebuit sa luam unele decizii inevitabile precumrenuntarea la productia proprie de malt, care se realiza in sectiile din Hateg, Craiova si Miercurea Ciuc, fapt care a condus la disponibilizarea a 61 de angajati. Aceasta decizie a fost luata in urma unei analize indelungate a avantajelor si dezavantajelor productiei proprii de malt. Activitatea noastra de baza este a produce o bere de calitate, a construi marci puternice si a face produsele disponibile clientilor nostri.

Una dintre prioritatile noastre este si va ramane asigurarea locurilor de munca ale angajatilor nostri. Principala noastra preocupare din acest punct de vedere este sa evitam disponibilizarile si sa ne asiguram ca pastram angajatii cei mai buni.

Wall-Street: Ce asteptari au angajatii de la dumneavoastra?
Jan Derck van Karnebeek:
In primul rand claritate si directie. De asemenea, asteapta corectitudine, adica sa fie responsabili si rasplatiti pentru rezultatele obtinute.

Wall-Street: Cum va motivati angajatii in aceasta perioada de criza economica?
Jan Derck van Karnebeek:
Pentru noi, angajatii sunt o resursa de pret a companiei, de aceea vom continua sa investim in ei, oferindu-le training-uri si programe pentru dezvoltare profesionala, oportunitati de bonus si feedback permanent.

Wall-Street: Ce faceti pentru a asigura o buna comunicare cu angajatii?
Jan Derck van Karnebeek:
Asa cum am afirmat anterior, cred ca angajatii sunt o resursa de pret a companiei, iar o buna comunicare cu ei este esentiala. In consecinta, ne asiguram ca pastram in permanenta o comunicare continua si bidirectionala cu angajatii nostri, prin folosirea diverselor instrumente de comunicare interna.

Wall-Street: Cum v-a modificat criza financiara stilul de management?
Jan Derck van Karnebeek:
Intotdeauna trebuie stii sa conduci intr-un mediu schimbator, in care sa te adaptezi foarte repede, tinand cont de obiectivele pe termen lung. Deci, nu s-a schimbat deloc.

Wall-Street: Care a fost cel mai bun sfat de business pe care l-ati primit pana acum?
Jan Derck van Karnebeek:
Sa ii faci pe oameni sa obtina rezultate bune pentru tine.

Wall-Street: Ce proiecte ati abandonat din cauza crizei din Romania?
Jan Derck van Karnebeek:
Niciunul. Daca iti construiesti o strategie pe termen lung, nu o vei schimba din cauza unei crize pe termen scurt. 2009 a fost un an in care am obtinut rezultate bune: ne-am imbunatatit abilitatea de a genera numerar si am crescut cifra de afaceri cu 9%, comparativ cu 2008. Toate acestea au fost obtinute in contextul unui an dificil, in care ne-am confruntat cu criza financiara care a condus la schimbarea evolutiei pietei berii si la o schimbare a regulilor jocului.

Wall-Street: Care sunt tendintele manifestate pe piata berii in ultimele 4 luni?
Jan Derck van Karnebeek:
In ultimele 4 luni, iarna si criza, care continua inca, au avut impact asupra pietei berii.

Wall-Street: Cum credeti ca se va finaliza criza economica? Din exterior? Fara interventie? Dupa interventia Guvernului?
Jan Derck van Karnebeek:
Romania face parte din Uniunea Europeana. Asadar, atunci cand Uniunea Europeana va iesi din criza, Romania o va urma, chiar daca cu o oarecare intarziere.

Wall-Street: Cat de complex va fi procesul de repornire a creditarii in Romania si care sunt factorii care vor declansa reabilitarea lui?
Jan Derck van Karnebeek:
Procesul nu va fi foarte complex. Pe masura ce criza se atenueaza, bancile vor deveni competitive. Acestea isi vor dori din nou sa castige cota de piata si nu se vor mai preocupa doar de reducerea riscului.

Jan Derck van Karnebeek a preluat conducerea Heineken Romania in luna martie 2009. van Karnebeek lucreaza in grupul Heineken din anul 1992, ocupand diferite functii in Olanda, China si Slovacia.

Heineken Romania, al doilea mare jucator pe piata locala a berii, a raportat pentru anul trecut o crestere de 9% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul 2008, ajungand la 896 mil. lei net (211 mil. euro). Portofoliul de marci Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana. Heineken Romania are fabrici in Miercurea Ciuc, Targu Mures, Craiova si Constanta si 1.100 angajati.

Inceputul de an a fost marcat de decizia companiei de a inchide fabrica de bere de la Hateg, ce a condus la concedierea a 98 de angajati.

Vanzarile de bere la nivel national au scazut anul trecut cu 13% comparativ cu 2008, de la 20,2 milioane hectolitri la 17,6 milioane hectolitri, ajungand la nivelul anului 2006. In plus, daca in 2008 un roman a consumat in medie 93 litri de bere, in 2009 consumul s-a redus pana la 81 de litri.

Heineken renunta la productia de malt si concediaza 60 de angajati

Heineken renunta la productia de malt si concediaza 60 de angajati