Astfel, recruiterii romani au folosit pentru contactarea posibililor angajati reteaua de socializare profesionala LinkedIn in proportie de 85%, Facebook in proportie de 21% iar Twitter in doar 5% din cazuri.

“Tendintele de angajare prin intermediul retelelor sociale este prezenta mai ales in cazul pozitiilor de nivel mediu si de intrare 9middle si entry level) si nu pentru recrutarea managerilor. Recruiterii romani cauta pe retelele de socializare profile de candidati cu 1-2 ani experienta si cu 3-6 ani experienta”, sustine Daniela Gheorghe, health insurance director al Certasig, care va absolvi programul de MBA in vara acestui an.

Tatiana Mircea, HR manager al companiei de telecomunicatii Nobel Romania, povesteste ca in momentul in care a fost nevoita sa recruteze un candidat pentru o pozitie de nivel international a apelat in paralel la o agentie de recrutare si la serviciile retelei profesionale LinkedIn.

“In final am ales candidatul pe care l-am recrutat in urma contactarii acestuia pe LinkedIn si am renuntat la serviciile agentiei de recrutare. Pentru a putea accesa profilul candidatilor de care aveam nevoie am platit retelei Linkedin 198 de dolari, suma standard pentru a putea posta un anunt. Feedback-urile primite pentru acel anunt au fost net superioare fata de ceea ce gaseam prin agentia de recrutare”, explica Mircea.

Unele dintre beneficiile utilizarii retelelor sociale consta in accesarea unei baze de date la un pret redus fata de oferta site-urilor clasice de recrutare, gasirea candidatilor care nu sunt activ disponibili pe piata sau posibilitatea accesarii recomandarilor regasite pe profilele candidatilor.

“Prin accesarea retelelor sociale nu s-a schimbat procesul de recrutare. Se continua recrutarea in sistem clasic, doar modalitatea de abordare a viitorilor intervievati se schimba”, afirma directorul general al EXEC - EDU, Lavinia Rasca.

Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown, aproximativ 3,7 milioane de romani acceseaza zilnic Internetul, iar 5,3 milioane de persoane din mediul urban au conexiune la Internet in propriile locuinte.

Romanii folosesc Internetul pentru accesarea motoarelor de cautare (37%), citirea informatiilor din presa (22%) sau accesarea serviciilor de email (35%) . Doar 4% dintre internauti isi cauta joburi prin intermediul mediului online.

Studiul a fost efectuat in acest an pe un esantion de 200 de recruiteri si antreprenori, dintre care jumatate provin din Romania, iar restul din SUA.

Trafic.ro: 1% dintre cititorii site-urilor locale au fost trimisi de retelele sociale

Trafic.ro: 1% dintre cititorii site-urilor locale au fost trimisi...